Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Specsavers viert 5-jarig jubileum in hoofdstad met speciale Amsterdamse bril

Amsterdamse Bril uitgereikt aan Amsterdammers van het jaar

Amsterdam, 14 januari 2008 - Amsterdammers van het Jaar Ray Flu en Ron Sitek hebben de eerste exemplaren van de Amsterdamse bril in ontvangst genomen. De bril is een speciale uitgave ter gelegenheid van de jarige Specsavers-winkels in de hoofdstad. Het montuur is uitgebracht in gelimiteerde oplage en alleen te koop bij Specsavers-winkels in Amsterdam en omgeving. Ambulancemedewerkers Flu en Sitek werden begin januari verkozen tot Amsterdammers van het Jaar tijdens de gelijknamige verkiezing van het Parool. Uiteindelijk wonnen zij de titel omdat zij 'symbool staan voor al het Amsterdamse ambulancepersoneel, dat voortdurend paraat staat voor mensen in nood, en dat werk ongestoord moet kunnen doen'.

"We vinden het een hele eer dat wij de eerste exemplaren van de Amsterdamse bril krijgen aangeboden", vertelt Ray Flu. "Het design is helemaal van nu en spreekt me erg aan. Ook subtiel hoe het logo van de stad op de zijkant van de bril staat. Ik denk dat elke échte Amsterdammer er één zou moeten hebben!" Ook zijn collega Amsterdammer van het Jaar Ron Sitek vindt het bijzonder dat hij de bril krijgt uitgereikt. "Ik heb eigenlijk een leesbril, maar zet deze meestal af als ik denk dat iemand me kan zien. Maar met deze bril wil ik best gezien worden!" Opticien en contactlensspecialist Giovanna van Mechelen van de Specsavers-winkel aan de Kinkerstraat reikte de bril aan de heren uit. Ook zij is enthousiast over de bril. "Het is voor het eerst dat we in Nederland een bril speciaal voor verkoop in één stad laten maken. De Amsterdamse bril wordt verkocht met een bijpassende brillenkoker en we denken dan ook dat hij zeker aanslaat bij de Amsterdammers."

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1000 winkels, waarvan op dit moment 92 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 10 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die gratis oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (