Bijna één op twee passagiers checkt al zélf in
woensdag 14 januari 2009
Het voorbij jaar maakten al 1,1 miljoen Brussels Airlines passagiers
gebruik van de mogelijkheid om zélf in te checken voor een vlucht
thuis via de pc of op de luchthaven met behulp van de "Self Check-in"
automaten. Dit is een stijging met meer dan 30 procent. Van alle
passagiers die in Brussel vertrekken maakt nu al veertig procent
gebruik van de alternatieve technologie die niets dan voordelen biedt.
Bijna één passagier op twee vanuit Brussel maakt geen gebruik meer van
de klassieke check-in balies op de luchthaven. Maand na maand stijgt
het aantal klanten dat voor de alternatieve check-in mogelijkheden
kiest. In vergelijking met 2007 nam het aantal `self check-in'
verrichtingen met ruim dertig procent toe en er wordt ook dit jaar een
verdere stijging verwacht. Net zoals bij "Self & Online Banking" is de
"Self Check-in" technologie van Brussels Airlines snel én efficient.
De voordelen voor passagiers zijn talrijk. Géén wachttijden of stress
meer aan de check-in balies en flink wat tijdswinst voor het vertrek
zijn slechts enkele voorbeelden. Bovendien kunnen passagiers die
gebruik maken van de technologie zélf hun vliegtuigzetel kiezen.
De "Online Check-In" via de website brusselsairlines.com werd in maart
2007 gelanceerd en laat toe om al vanaf 24 uur voor afreis volledig
gratis in te checken en zélf een boarding pass uit te printen. Op de
luchthaven kan de passagier met deze boarding pass rechtstreeks naar
de gate zonder tussenstop aan de check-in balies. Wie ruimbagage wil
registreren kan dat doen aan speciale "baggage drop-off" balies in de
vertrekhal.
Op Brussels Airport heeft Brussels Airlines ook "Express Check-in"
automaten geïnstalleerd. Deze automaten laten passagiers toe om zich
in enkele seconden te registreren voor een vlucht, een vliegtuigzetel
te kiezen en een inschepingskaart uit te printen. Ook deze passagiers
kunnen ruimbagage afgeven aan de "drop-off" balies.
Van de Brussels Airlines passagiers die zichzelf registreren kiest 55
procent voor de "Online Check-in" via de website en 45 procent voor de
"Express Check-in" optie.
Brussels Airlines verwacht dat deze alternatieve check-in
mogelijkheden de volgende jaren aan populariteit blijven winnen. In de
loop van 2009 gaat de maatschappij dan ook op buitenlandse luchthavens
"Self Check-in" automaten installeren. Het gaat ondermeer om de
luchthavens van Wenen, Geneve, Kopenhagen en Oslo.
Geert Sciot, Vice President Communication
Email: gsciot (at) brusselsairlines.com
Thierry van Eyll, Manager External Communication
Email: tvaneyll (at) brusselsairlines.com
Brussels Airlines
b.house
Airport Building 26
Ringbaan
1831 Diegem, Belgium
Brussels Airlines