"Binnenland offensief houdt consument in eigen land"
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV
Nederland, Koninklijk Horeca Nederland en RECRON lanceerden op 13
januari tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs officieel een unieke
gezamenlijke marketingcampagne. De campagne heeft tot doel het
binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een
goedgeprijsde, aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en
gevarieerd aanbod.
De campagne start met de zoektocht naar de familie Lekkerweg die
gedurende een half jaar gratis op pad gaat in Nederland en kennismaakt
met het veelzijdige karakter van Nederland. Presentator John Williams
(bekend van 'House Vision' en 'Bestemming bereikt') opende
officieel de zoektocht naar deze familie Lekkerweg. Hij had het over
een "Idols-achtige selectieprocedure die 14 februari een ontknoping
heeft." Dan wordt de familie Lekkerweg bekend gemaakt.
Joep Thönissen, directeur RECRON: âVrije tijd is een eerste
levensbehoefte geworden voor veel mensen. En zij vragen om een
veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden, liefst op
uiteenlopende plaatsen. Om aan die wensen te kunnen voldoen is meer
samenwerking binnen de recreatiesector nodig. Deze binnenlandcampagne
van het NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON
biedt fantastische mogelijkheden om gezamenlijk de Nederlandse
consument beter en completer te bereiken.â
Voor meer informatie over het offensief: www.defamilielekkerweg.nl of
bel met de afdeling communicatie van RECRON (T 0343 - 52 47 00).
14 januari 2009
Vereniging van Recreatieondernemers Nederland