Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


13-01-2009: Startsein voor gezamenlijke marketingcampagne voor binnenlandse markt

Uniek offensief van NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON lanceren op 13 januari tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs officieel een unieke gezamenlijke marketingcampagne. De campagne heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een goedgeprijsde, aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en gevarieerd aanbod.

Binnenland is belangrijk

Het NBTC is dé marketingorganisatie die door het ministerie van Economische Zaken is aangewezen om het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland te bevorderen. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Het binnenland is voor veel ondernemers en regio's de belangrijkste markt. Daarom starten het NBTC en VVV Nederland in samenwerking met de brancheorganisaties Koninklijke Horeca Nederland en RECRON een gezamenlijk promotieoffensief op de binnenlandse markt. Afgelopen jaar werden al bijna 18 miljoen binnenlandse vakanties genoten, wij vertrouwen erop dat aantal verder te laten groeien."

Steuntje in de rug

"Met dit initiatief laten de partners gezamenlijk zien dat Nederland een goedgeprijsde, aantrekkelijke vakantiebestemming is met prima voorzieningen en natuurlijk een uitstekend aanbod voor dagbezoek. Zo bedienen we de in Nederland geïnteresseerde consument en geven we het toeristisch-recreatieve bedrijfsleven een steuntje in de rug" aldus Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland.

Gastvrijheid met een glimlach

Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Lodewijk van der Grinten: "Elke dag staan 345.000 betrokken professionals klaar voor hun gasten. In de horeca kan iedereen elke dag genieten van gastvrijheid. Of het nou gaat om een bezoek aan een ijssalon, trendy café, sfeervol restaurant of gezellig attractiepark. Gastvrijheid met een glimlach vind je altijd en overal. Het is fantastisch om met deze gezamenlijke campagne de recreatieve mogelijkheden van Nederland te laten zien."

Samenwerking in toeristische sector

Joep Thönissen, directeur RECRON: "Vrije tijd is een eerste levensbehoefte geworden voor veel mensen. En zij vragen om een veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden, liefst op uiteenlopende plaatsen. Om aan die wensen te kunnen voldoen is meer samenwerking binnen de recreatiesector nodig. Deze binnenlandcampagne van het NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON biedt fantastische mogelijkheden om gezamenlijk de Nederlandse consument beter en completer te bereiken."

Aanhaken

De campagne is gestart met bovengenoemde partijen, maar andere partijen, waarvan Friesland het eerste voorbeeld is, kunnen desgewenst aanhaken. De campagne start met de zoektocht naar de familie Lekkerweg die gedurende een half jaar gratis op pad gaat in Nederland en kennismaakt met het veelzijdige karakter van Nederland. Friesland is de startprovincie van de familie Lekkerweg.