Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
13-01-2009: Startsein voor gezamenlijke marketingcampagne voor binnenlandse
markt
Uniek offensief van NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland
en RECRON
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV
Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON lanceren op 13
januari tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs officieel een unieke
gezamenlijke marketingcampagne. De campagne heeft tot doel het
binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een
goedgeprijsde, aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en
gevarieerd aanbod.
Binnenland is belangrijk
Het NBTC is dé marketingorganisatie die door het ministerie van
Economische Zaken is aangewezen om het toeristisch en zakelijk
reisverkeer naar en in Nederland te bevorderen.
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Het binnenland is voor veel
ondernemers en regio's de belangrijkste markt. Daarom starten het NBTC
en VVV Nederland in samenwerking met de brancheorganisaties
Koninklijke Horeca Nederland en RECRON een gezamenlijk
promotieoffensief op de binnenlandse markt. Afgelopen jaar werden al
bijna 18 miljoen binnenlandse vakanties genoten, wij vertrouwen erop
dat aantal verder te laten groeien."
Steuntje in de rug
"Met dit initiatief laten de partners gezamenlijk zien dat Nederland
een goedgeprijsde, aantrekkelijke vakantiebestemming is met prima
voorzieningen en natuurlijk een uitstekend aanbod voor dagbezoek. Zo
bedienen we de in Nederland geïnteresseerde consument en geven we het
toeristisch-recreatieve bedrijfsleven een steuntje in de rug" aldus
Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland.
Gastvrijheid met een glimlach
Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Lodewijk van der Grinten:
"Elke dag staan 345.000 betrokken professionals klaar voor hun gasten.
In de horeca kan iedereen elke dag genieten van gastvrijheid. Of het
nou gaat om een bezoek aan een ijssalon, trendy café, sfeervol
restaurant of gezellig attractiepark. Gastvrijheid met een glimlach
vind je altijd en overal. Het is fantastisch om met deze gezamenlijke
campagne de recreatieve mogelijkheden van Nederland te laten zien."
Samenwerking in toeristische sector
Joep Thönissen, directeur RECRON: "Vrije tijd is een eerste
levensbehoefte geworden voor veel mensen. En zij vragen om een
veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden, liefst op
uiteenlopende plaatsen. Om aan die wensen te kunnen voldoen is meer
samenwerking binnen de recreatiesector nodig. Deze binnenlandcampagne
van het NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON
biedt fantastische mogelijkheden om gezamenlijk de Nederlandse
consument beter en completer te bereiken."
Aanhaken
De campagne is gestart met bovengenoemde partijen, maar andere
partijen, waarvan Friesland het eerste voorbeeld is, kunnen desgewenst
aanhaken. De campagne start met de zoektocht naar de familie Lekkerweg
die gedurende een half jaar gratis op pad gaat in Nederland en
kennismaakt met het veelzijdige karakter van Nederland. Friesland is
de startprovincie van de familie Lekkerweg.