The Manchester United Experience Macau


Hypsos realiseert interactieve voetbal experience in China

CHINA, MACAU, 20090113 -- 's werelds meest populaire voetbalclub opende begin december the Manchester United Experience in Macau. Hypsos, toonaangevend in 3D communicatie, verzorgde deze interactieve belevenis.

De belangstelling voor voetbal en in het bijzonder voor Manchester United is in Azië ongekend en het is daarom ook geen toeval dat juist hier de eerste Manchester United Experience is geopend. Ondergebracht in Venetian Hotel Macau in China, biedt de experience Aziatische supporters en toeristen de kans om deze Engelse voetbalclub van heel dichtbij mee te maken. De beleving is voorzien van zoveel nieuwe technieken dat het met recht Azië's eerste interactieve voetbal experience genoemd mag worden.

Door het toepassen van o.a. video presentaties, theaterverlichting, aroma's en muurschilderingen worden fans op bijzondere wijze in de belevenis van de club opgenomen. Bovendien kun je in de schoenen stappen van je helden: in vijf geavanceerde training pods kun je je vaardigheden testen op het gebied van dribbelen, oplettendheid, passes maken, schieten en goalkeepen. Iedere knappe manoeuvre wordt op video vastgelegd, maar dus ook iedere blunder, die na afloop op internet gezet kan worden! Een wedstrijd wordt beleefd, niet op de tribune, maar als speler. Eerst treed je de kleedkamer binnen waar je Wayne Rooney's tas kunt inspecteren en als highlight krijg je een peptalk van niemand minder dan Sir Alex Ferguson. Daarna loop je samen met de spelers door de tunnel om te mogen ervaren hoe het voelt om het veld van het stampvolle stadion op te lopen en als speler de Champions League finale Manchester United - Liverpool te herbeleven.
Onder de experience is een Nike Megastore gebouwd waar Manchester United merchandise te koop is.

Speler Bryan Robson over de Experience: "De experience legt precies de sfeer en het gevoel van deze geweldige club vast. Hoe krijgen ze dat met technologie voor elkaar? Het geeft echt het gevoel of je in de kleedkamer van United zit." David Gill, United preses, voegt eraan toe dat de experience in alle opzichten aan de verwachtingen voldoet en dat hij ervan uitgaat dat dit een populaire attractie in deze regio gaat worden.

Het concept van de experience is van Met Studio Design; Hypsos gaf het vorm en realiseerde de content, de interactives, de AV en het interieur. Johan van de Water, algemeen directeur van Hypsos : "Hypsos is regelmatig betrokken bij grootschalige 3D projecten, maar ook voor ons is dit een mega-opdracht geweest, zowel qua omvang als qua technische complexiteit. De Manchester United Experience kan met recht toonaangevend genoemd worden in de wereld van experience centres."

Over Hypsos
Hypsos is onderdeel van de Hypsos Group, een veelzijdige groep bedrijven, gespecialiseerd in 3D communicatie. De brandstore Heineken the City in Amsterdam, de Picasso tentoonstelling in Abu Dhabi of het paviljoen van Johnson & Johnson op de Olympische Spelen in Beijing zijn slechts een paar voorbeelden van de creativiteit en vakmanschap van Hypsos wereldwijd.





Hypsos, Soesterberg