Rembrandt Smids en Jeroen de Bakker richten BrandWebbing op
AMSTERDAM, 20090113 -- Rembrandt Smids (voorheen .bone, MediaEdge, Only en Ogilvy ) en Jeroen de Bakker (voorheen QI en TBWA\) lanceren vandaag BrandWebbing. BrandWebbing is een nieuw bureau dat de strategie en programmering verzorgt van online merkcommunicatie, volgens een nieuwe, gelijknamige strategische aanpak. BrandWebbing is gevestigd in het Spaces gebouw aan de Herengracht in Amsterdam. BrandWebbing vult het gat tussen reklame- en online campagnebureaus.
Binnen de BrandWebbing-aanpak wordt vanuit de merkstrategie een netwerk van specifiek voor de adverteerder uitgedachte communicatie-elementen ontwikkeld. Voorbeelden hiervan zijn interactieve applicaties, `branded content' en andere vormen van non-spot aanwezigheid. Deze elementen krijgen een structurele plek binnen online omgevingen die passen bij het merk van de adverteerder en die naadloos aansluiten bij de belevingswereld van doelgroepen.
BrandWebbing mag Danone als eerste klant verwelkomen.
Oprichter Rembrandt Smids: "Veel merkadverteerders zijn uitgekeken op de bestaande, campagnematige aanpak van online merkcommunicatie met banners en actiesites. Wij maken het netwerk van associaties van een merk tastbaar en geven zo merken een relevante en onderscheidende plaats in de online mediaconsumptie van consumenten".
Jeroen de Bakker is medeoprichter en zal zijn BrandWebbing-activiteiten combineren met zijn werkzaamheden voor de creatieve shop 2009. "Consumenten gebruiken online al lang totaal anders dan offline media. BrandWebbing helpt merkadverteerders dit ook te gaan doen".
BrandWebbing heeft tevens een handige AllocationApp ontwikkeld waarmee merkadverteerders een indicatie krijgen welk deel van het marketingcommunicatiebudget idealiter vrij moet worden gemaakt voor online merkcommunicatie. Deze tool is gratis te gebruiken via www.brandwebbing.com.
Meer informatie: www.brandwebbing.com.
Ingezonden persbericht