Recessionproof.nl stoomt professionals klaar voor de recessie


Nieuwe prijsvechter biedt grondige trainingen voor omzetbehoud

HOOFDDORP, 20090113 -- Niet alles aan de recessie is slecht, want hierdoor staan er ondernemers op die hun product op creatieve manier aanpassen aan de vraag van de komende tijd. Recessionproof.nl is een nieuw initiatief dat krachtige powertrainingen van een halve dag verzorgt, waarmee deelnemers snel met hun verkoop- en marketingtechnieken in kunnen spelen op het veranderende gedrag van consumenten en bedrijven.

In september, direct na de eerste aankondiging van de kredietcrisis, staken enkele ontwikkelaars van gerenommeerde trainingbureaus de koppen bij elkaar. Zij zagen in dat de komende jaren andere vereisten worden gesteld aan trainingen. De trainingsbranche is conjunctuurgevoelig en ondernemingen worden gedwongen hun budgetten bij te stellen. Aanvullende dienstverleners worden als eerste voorlopig "on hold" gezet.

Initiatiefneemster Annette Dijkstra: "Bedrijven kijken nu scherp waar ze kosten kunnen reduceren. Er worden alleen kosten gemaakt die direct omzetresultaat genereren. Trainingen worden gezien als een extra motivatie voor het personeel, maar zijn niet direct een noodzaak in tijden van zware kostenreducties. Wij zien dat anders: door je medewerkers juist in deze tijd in één middag de juiste handvatten te geven, door een andere benadering van je klanten of door nieuwe inzichten in hun veranderende gedrag, zal dit een duidelijke weerslag hebben op je omzet."

Recessionproof.nl benadert de trainingswereld op een geheel onorthodoxe wijze. Geen ellenlang intakeproces met uitgebreide rapporten, maar een overzichtelijke website met de aangeboden trainingen en de data waarop mensen direct kunnen inschrijven. En ook over de prijs zijn ze duidelijk: al op de homepage staat dat alle trainingen gegeven worden voor ¤ 99,- per persoon.
Dijkstra: "We willen ons profileren als prijsvechter, dat is natuurlijk redelijk nieuw in deze branche. Onze trainingen zijn minstens zo goed als andere trainingen in de markt en wij werken alleen met experts/senior trainers die we inhuren bij ISO & CEDEO gecertificeerde organisaties. Wij kunnen deze prijs aanbieden, omdat we gebruik maken van de overcapaciteit die momenteel ontstaat bij trainingsbureaus door een vermindering van opdrachten."

De trainingen (met een eigenlijke marktwaarde van ruim ¤ 300,- per persoon) hebben een duur van 4,5 uur en het aanbod wisselt op basis van de vraag. Recessionproof.nl start in januari 2009 met het volgende aanbod: Sales, Account Management, Negotiating, Marketing en Internetmarketing.





Ingezonden persbericht