Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 13 januari 2009

John Williams op zoek naar de familie Lekkerweg

VVV Nederland, NBTC, KHN en campagne gelanceerd RECRON slaan handen ineen om binnenlands toerisme te stimuleren.

Vandaag wordt een nieuwe campagne gelanceerd om het binnenlands toerisme te stimuleren. Om 12 uur geeft John Williams op de Vakantiebeurs in Utrecht het startschot voor de zoektocht naar de familie Lekkerweg. Deze familie mag gedurende een half jaar gratis in Nederland op pad gaan en kennismaken met het veelzijdige karakter van ons eigen land.

Jaarlijks maken Nederlanders bijna 18 miljoen vakanties in eigen land, becijferde het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Daarmee staat Nederland al jaren nummer één op de lijst van favoriete vakantiebestemmingen. Vakantievieren in eigen land is weer hot en trendy. Meer Nederlanders dan ooit zullen de komende maanden in eigen land op vakantie gaan, volgens de initiatiefnemers van de campagne opgezet door VVV Nederland, NBTC, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON. Wie wordt de familie Lekkerweg?
Vanaf 13 januari kan elk Nederlands gezin zichzelf opgeven voor de verkiezing van de familie Lekkerweg. Het winnende gezin gaat een half jaar lang gratis op stap in eigen land. Aanmelden kan via www.defamilielekkerweg.nl. In februari zal een deskundige jury een keuze maken uit de aangemelde gezinnen.

Het gezin dat zich de familie Lekkerweg mag noemen, bezoekt gedurende een half jaar de mooiste, leukste en meest interessante plekjes van Nederland. De familie reist van Friesland tot Limburg en van Zeeland tot Groningen. Ze bezoeken natuurgebieden, attractieparken, maar ook bungalowparken en horecagelegenheden. Hun belevenissen zijn te volgen op de website www.defamilielekkerweg.nl. Bezoekers van de website worden actief betrokken bij de invulling van het programma; zij kunnen hun ideeën, tips en suggesties aandragen.

familie_lekkerweg_los1

--------------------

Einde persbericht

Over de initiatiefnemers

VVV staat voor het bevorderen van toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding. Dit gebeurt door toeristen, recreanten en bewoners als een goede gastheer van dienst te zijn. Hiertoe worden gasten en bezoekers attent gemaakt op de mogelijkheden voor toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding en geholpen in het optimaal benutten ervan. Hiermee levert de VVV een positieve bijdrage aan de lokale economie en lokale maatschappelijke functies.

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) is dé marketingorganisatie die door het ministerie van Economische Zaken is aangewezen om het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland te bevorderen. Het NBTC is actief in Europa, Azië en Noord-Amerika. Per markt ontwikkelt zij gerichte en innovatieve marketingactiviteiten ter bevordering van het bezoek naar en in Nederland. In het buitenland communiceren we onder het merk 'Holland', in het binnenland onder het merk 'Lekker weg in eigen land'. Voor meer informatie http://www.nbtc.nl/

Koninklijke Horeca Nederland behartigt de collectieve en individuele belangen van 21.100 professionele horecaondernemers die als de gastheer van de samenleving staan voor kwaliteit.

RECRON, de vereniging van Recreatieondernemers in Nederland, streeft naar een zo optimaal mogelijk ondernemersklimaat in de recreatiebranche en behartigt de collectieve en individuele belangen van de leden.

----------------------

Voor meer informatie kunt u bellen met:

visitekaartje%20mail#karin


()

image0017.png