Nick & Simon winnaars van de SENA-Media Tools Award 2008
08/01/2009 14:12
Media Tools
'Rosanne', de meest gedraaide Nederpophit in de Horeca
Uitreiking door TROS-DJ Daniël Dekker
Plaats: Horecava Amsterdam, hal 3 (het wedstrijdpodium)
Datum: dinsdag 13 januari 2009
Tijd: 15.00 uur
Verdere info:
SENA
Voor het openbaar maken van muziek vertegenwoordigt SENA de rechten van artiesten, studiomusici en platenproducenten. Het incasseren van een vergoeding voor het gebruik van muziek is één kant van de SENA zaak. Een tweede fase, en net zo belangrijk, is het doorbetalen van die vergoedingen aan hen die daar ook recht op hebben. SENA deed het doorbetalen van de incasso's uit de Horeca voorheen op basis van radio-airplay (dus dat wat op de radio werd gedraaid) en daar komt nu verandering in.
MEDIA TOOLS
Media Tools is één van de grotere achtergrondmuziek (businessmusic) leveranciers van Nederland. Media Tools kwam als eerste op de markt met een digitaal muzieksysteem en is het enige bedrijf dat patenten bezit op door haar ontwikkelde muzieksystemen. Door deze technische voorsprong ten opzichte van andere kunnen (reeds sinds 1998) bepaalde systemen van Media Tools ook exact vaststellen welke muziek er in de horeca wordt gedraaid.
De afgelopen 1,5 jaar zijn door Sena de gegevens van een door Media Tools samengesteld Horecapanel met de radiogegevens vergeleken en heeft men vastgesteld dat hier duidelijke verschillen optreden. Dat is nu een belangrijke reden voor SENA om deze 'airplay uit de Horeca' (in het streven naar een nog betere verdeelsleutel) mee te laten tellen voor het uitbetalen van de geïncasseerde 'Horeca gelden'.
Het Horecapanel van Media Tools is samengesteld uit een representatief aantal Horecabedrijven, waar online muzieksystemen van Media Tools staan, die naast alle (bijna onbegrensde) mogelijkheden voor de klant, ook (maar in alle anonimiteit) exact kunnen vastleggen welke muziektitels er spelen en/of gespeeld zijn. Deze gegevens worden dan vervolgens volledig geautomatiseerd op een central server opgeslagen, zodat ze op elk gewenst moment kunnen worden verwerkt.
Zo kunnen Media Tools en SENA ook via dat (café) panel exact vaststellen welke titel in 2008 het meest in de Horeca gedraaid werd en met toevoeging van een extra selectiecriterium, welke Nederpophit in 2008 het meest gespeeld is.
Het resultaat is de SENA-MEDIA TOOLS AWARD 2008. Deze award staat voor de meest gedraaide Nederpophit in de horeca en wordt om 15.00 uur op dinsdag 13 januari aanstaande op het podium in Hal 3 uitgereikt tijdens de Horecava aan Nick & Simon voor hun hit 'Rosanne'. U bent van harte welkom bij de uitreiking van deze award. Indien u op deze uitnodiging in wilt gaan, wilt u dan zo vriendelijk zijn ons hierover kort te informeren via silvia@mediatools.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.mediatools.nl