Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Jubilerend BP lanceert samen met Ford bijzondere landelijke campagne
BP VIERT 100-JARIG JUBILEUM EN GEEFT IN ACHT WEKEN
WEKELIJKS EEN NIEUWE FORD KA WEG
Capelle aan den IJssel, 5 januari 2008 - BP viert in 2009 haar honderdste verjaardag. Een belangrijke mijlpaal die uiteraard niet onopgemerkt voorbij zal gaan. BP trapt het jubileumjaar af met een grote win-actie, samen met Ford, met wie BP internationaal een strategisch samenwerkingsverband heeft.
In de eerste acht weken van 2009 geeft de jubilaris namelijk wekelijks een Ford Ka - de allernieuwste Ford - weg. Automobilisten die tussen 7 januari en 4 maart minstens 20 liter benzine tanken bij een BP-tankstation maken kans op een gloednieuw exemplaar van deze nieuwe stijlvolle en dynamische auto. Een bijzonder initiatief waarmee BP en Ford hun succesvolle strategische samenwerking onderstrepen.
Alle klanten die in de eerste 8 weken van het nieuwe jaar bij BP minimaal 20 liter benzine tanken, ontvangen een voucher. Hiermee kunnen zij zich via de speciale website van BP - www.bp.nl/fordka - aanmelden voor de actie. Elke vrijdag vindt de officiële trekking plaats en wordt de winnaar van de nieuwe Ford Ka bekendgemaakt. Deze is de trotse bezitter van het nieuwste automodel dat Ford in december op de Nederlandse markt introduceert.
Prachtige start jubileumjaar
"BP bestaat dit jaar honderd jaar. Een bijzondere gebeurtenis die we uiteraard met onze klanten willen vieren. Vandaar dat we met Ford deze actie lanceren. Ford en BP werken al jaren succesvol samen. Het is niet voor niets dat elke tankdop van iedere nieuwe Ford de tekst bevat: Ford adviseert BP", vertelt Henk van der Wolff van BP. "Innovatie en duurzaamheid zijn de belangrijkste pijlers van dit partnership. BP en Ford delen de overtuiging dat samenwerking resulteert in oplossingen voor duurzaam en verantwoord persoonlijk vervoer. Zo leidde deze samenwerking ondermeer al tot de ontwikkeling van speciale transmissie-olieën die bijdragen tot de prestaties van de extra zuinige Ford ECOnetic modellen. Met deze actie onderstrepen wij onze succesvolle relatie en laten wij klanten meeprofiteren."
Stijlvol van binnen en buiten
De nieuwe Ford heeft dezelfde opvallende visuele elementen als de oorspronkelijke Ford Ka, maar heeft door zijn opvallende uiterlijk en stevige verhoudingen zijn eigen unieke karakter. Het nieuwe interieur heeft een stijlvol en dynamisch ontwerp met een combinatie van opvallende contrasten en expressieve kleuren die aansluiten op de avontuurlijke smaak van de moderne Ka-klant. "Uit onderzoek blijkt dat de Ford-Ka vooral zeer populair is onder jonge hoogopgeleide vrouwen. Een doelgroep die midden in het leven staat, een druk sociaal leven heeft en voortdurend op zoek is naar vernieuwing", aldus Frits Vliegenthart van Ford. "Zij waarderen de Ford-Ka vooral vanwege het stijlvolle en dynamische uiterlijk, de compacte en moderne uitvoering en omdat het een energiezuinige en zeer betaalbare auto is. Met futuristische details als de hoekige middenkolom en het ergonomische stuurwiel heeft de Ford Ka dan ook een uitstraling die haar tijd ver vooruit is."
Over BP
BP is ontstaan uit het samengaan van het voormalige British Petroleum, Amoco, Atlantic Richfield Comapny (ARCO), Castrol en Ara. Het bedrijf bevindt zich in de top-3 van de grootste geïntegreerde energiebedrijven ter wereld. BP telt wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en is actief in meer dan honderd landen. Het bedrijf heeft een vooraanstaande positie in belangrijke olie- en gasproducerende gebieden, retailmarkten en de petrochemische sector. In Nederland richten de 2.000 medewerkers van BP zich op de raffinage en marketing van brandstoffen en smeermiddelen. De Nederlandse afnemers zijn afkomstig uit alle denkbare sectoren, waaronder de scheep- en luchtvaart, de landbouw en de industrie. De Nederlandse automobilist kan terecht bij zo'n 380 BP-tankstations, waarmee BP één van de grootste Nederlandse leveranciers van brandstoffen is. Voor meer informatie: www.bp.nl
- EINDE PERSBERICHT -
Noot aan de redactie (
Ingezonden persbericht