MYbusinessmedia koopt website VAART!

07/01/2009 12:58

MYbusinessmedia B.V.

Uitgever MYbusinessmedia heeft per 1 januari 2009 de website VAART! (www.vaart.nl) met alle activiteiten daar omheen overgenomen van VAART!Info BV.

Sinds de oprichting in 1996 heeft VAART! een sterke positie opgebouwd als informatie- en communicatieplatform voor varende ondernemers. Het platform is uitgegroeid tot een online community met gemiddeld 350.000 pageviews en ruim 41.000 unieke bezoekers per maand, met een kern van enkele duizenden abonnees op betaalde diensten. 'VAART! heeft de binnenvaart de weg gewezen op internet en het gebruik van internet aan boord gestimuleerd. Op VAART! zie je hoe het internet ook voor de beroepsvaart onmisbaar is geworden', zegt Dirk van der Meulen, initiatiefnemer en ontwikkelaar van het platform. Met Dekatel en Autena Marine gaf hij ook de aanzet tot het VAART!Mobiel Internetpakket, een mobiele provider voor varenden.

Bij de nieuwe eigenaar MYbusinessmedia wordt VAART! toegevoegd aan het cluster waar ook het marktleidende Weekblad Schuttevaer (bestaat 120 jaar) en de website Schuttevaer.nl toe behoren. Samen bestrijken Schuttevaer (oplage 12.000), Schuttevaer.nl (285.000 pageviews en ruim 40.000 unieke bezoekers per maand) en VAART! de gehele maritieme sector. Er ontstaan vanuit de synergie nieuwe mogelijkheden voor lezers en adverteerders.

De nieuwe eigenaar, MYbusinessmedia Holding, werd in april 2007 opgericht. In 2007 zijn Uitgeverij Nassau (met onder meer Schuttevaer) overgenomen van Wolters Kluwer en zijn Textilia en Schoenvisie gekocht van VNUmedia. In 2008 werd Summit Uitgevers overgenomen. Aandeelhouders van MYbusinessmedia zijn Hein Bronk, David van de Velde, Pascal van Sluijs en investeringsmaatschappij Berk Partners. De jonge uitgeverij MYbusinessmedia behoort inmiddels tot de top 5 Business to Business uitgeverijen in Nederland.

De overname van VAART! past in de buy and build strategy van MYbusinessmedia Holding. Zij investeert in ondernemingen in de B2B-sector met sterke marktposities of in ondernemingen die daar naar toe kunnen groeien. Met name is er interesse in businessmodellen met een sterke gerichtheid op online publishing ("Online First"). Vooral waarbij betaalde content leading is, zoals bij VAART! het geval is.

Dirk van der Meulen blijft hoofdredacteur van VAART! en leidt sinds oktober 2007ook het redactieteam van Schuttevaer en Schuttevaer.nl bij MYbusinessmedia. Dirk licht toe:Het is de perfecte combinatie van oude en nieuwe media in een vakuitgeverij. De krant heeft vanouds een sterke nieuwsfunctie en biedt een wekelijks totaaloverzicht van alles wat er speelt in de Rijn- en binnenvaart, zeevaart, visserij, scheepsbouw en maritieme toelevering. Door vernieuwing van de website Schuttevaer.nl hebben we het nieuws enorm versneld. Dat is winst voor onze varende lezers verspreid in Europa en voor de zeevarenden wereldwijd. In de combinatie met VAART! voegen we praktische communicatiemiddelen toe voor varende ondernemers, zoals VAART!Vrachtindicator voor inzicht in de vrachtenmarkt, de bijna dagelijkse nieuwsselectie in de nieuwsbrief VAART!Webnieuws en VAART!Markt, de snelle marktplaats voor varend personeel. Met informatie en communicatie versterken we het varend ondernemerschap.





http://www.vaart.nl