Ingezonden persbericht
GOED VERZORGD UITERLIJK SYMBOOL VOOR SUCCES
Gillette introduceert nieuwe gezichtsverzorgingslijn voor mannen
Rotterdam, 6 januari 2009 - Mannen die aandacht besteden aan hun uiterlijk stralen succes uit. Dat blijkt uit onderzoek van Gillette onder 18.000 mannen en vrouwen uit 18 landen in Europa en Noord-Amerika. 73% van de vrouwen en 63% van de mannen denkt dat mannen die er goed verzorgd uitzien succesvol zijn. Daarom introduceert Gillette de Gillette Series, een nieuwe gezichtsverzorgingslijn voor het belangrijkste verzorgingsmoment van de man: het scheren. De nieuwe lijn is vanaf 5 januari 2009 verkrijgbaar in de supermarkt en drogisterij. Succesvolle oud-voetballer Ruud Gullit nam het eerste pakket met de verzorgingsproducten al in ontvangst.
Top 3 van de kenmerken die worden geassocieerd met een succesvolle man:
Volgens mannen: Volgens vrouwen:
1. modieuze kleding 1. lekker ruiken
2. gladgeschoren kaaklijn 2. gladgeschoren kaaklijn
3. lekker ruiken 3. modieuze kleding
In Nederland meent 59% van de mannen dat een man die zich bekommert om zijn uiterlijk er succesvol uitziet. Gladgeschoren kaken hebben daarbij de voorkeur van zowel de Nederlandse mannen als vrouwen (53%). Baarden en snorren komen in ons land aanzienlijk minder vaak voor dan in andere landen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 71% van de Nederlandse mannen scheren ziet als de kern van hun verzorging. Internationaal ligt dat percentage lager: op 63%.
Gezonde huid teken van succes
40% van de mannen gelooft dat een mooie gezonde huid succes weerspiegelt. Onder Portugese mannen is dit zelfs 60%. Vrouwen vinden dit iets minder belangrijk. Zij hechten des te meer aan een lekker geurtje. Ruim 80% van de ondervraagden geeft daarnaast aan nu meer aandacht aan het uiterlijk te besteden dan 10 jaar geleden. Bijna evenveel mannen en vrouwen spreken de wens uit dat de man in de toekomst nog meer aan zijn uiterlijk zal doen.
Ruud Gullit ontvangt Gillette Series-producten
De nieuwe gezichtsverzorgingslijn van Gillette bestaat uit producten die de huid voorbereiden op, beschermen tijdens en verzorgen na het scheren. Alle nieuwe verzorgingsproducten zijn vanaf 5 januari 2009 verkrijgbaar in de supermarkt en drogisterij. Ruud Gullit ontving inmiddels al het eerste pakket met de verzorgingsproducten in de Amsterdam Arena.
'"Zelf ben ik altijd erg bezig met mijn huid', aldus Ruud Gullit. Ik vind het belangrijk om er goed verzorgd uit te zien en een gladgeschoren gezicht is daar een belangrijk onderdeel van. Omdat mijn huid vrij droog is, probeer ik altijd van alles om mijn huid zo goed mogelijk te behandelen voor en na het scheren. Ik ben dan ook erg blij dat ik het eerste pakket met de Gillette Series-verzorgingslijn mocht ontvangen. Ik ga alle producten direct uitproberen."
Gillette Series-gezichtsverzorgingslijn
Voorbereiden:
* Gillette Series Scrub: verwijdert vuil, vet en dode huidcellen en maakt vastzittende haartjes los. Adviesprijs: ¤¬ 7,99.
* Gillette Series Wash: maakt de huid schoon en verzacht de baardhaartjes. Adviesprijs: ¤ 7,99.
Scheren:
* Gillette Series Scheergel en Schuim: beschermt de huid tijdens het scheren tegen sneetjes, roodheid en een trekkende huid. De scheergels zijn er in verschillende varianten, onder andere voor een gevoelige huid en een zwaarbehaarde huid. Adviesprijs: ¤ 4,288.
* Gillette Fusion-scheersysteem: de bestaande Fusion-lijn is aangevuld met de bijzonder vormgegeven Fusion Phenom Manual en Fusion Phenom Power (met batterij). Adviesprijs: ¤ 12,999 (Manual) en ¤ 16,99 (Power).
Verzorgen:
* Gillette Series Gezichtscrème: brengt het vochtgehalte van de huid weer op peil nadat dit door het scheren is gedaald. De crèmes zijn verkrijgbaar met en zonder SPF 15. Adviesprijs: ¤ 9,99.>
* Gillette Series Balsem: hydrateert en verkoelt de huid, zodat deze zacht aanvoelt. Adviesprijs: ¤ 7,99.
* Gillette Series Gel: trekt snel in, waardoor de huid kalmeert en verfrist. Adviesprijs: ¤ 77,99.
De genoemde prijzen zijn adviesprijzen. De winkelprijzen worden vastgesteld door de winkeliers zelf.
Ingezonden persbericht