Persbericht
Kennisplatform 'Watweetikvanmijnklant.nl' gelanceerd Kennis van bestaande en potentiële klant nog belangrijker in tijden van economische crisis.
Arnhem, 6 januari 2009 - Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, heeft met ondersteuning van een aantal toonaangevende bedrijven, zoals Atos Consulting, Capgemini, Accenture en Oracle, het crossmediale kennisplatform 'watweetikvanmijnklant.nl' gelanceerd. Het kennisplatform is opgezet om het belang van kwalitatieve klantinformatie vanuit verschillende perspectieven te analyseren en te bespreken. Maandelijks wisselende thema's vormen de kapstok voor onderzoek, onderzoeksresultaten, blogpostings, online discussies, bijeenkomsten en videopostings. De aftrap vindt plaats in januari met het thema 'De waarde van een geïntegreerd klantbeeld'. Prof. Dr. Henry Robben van Business Universiteit Nyenrode is medevormgever van dit thema.
Bertil Snel, Marketing Director van Human Inference, over het nieuwe kennisplatform: "Je klant kennen is altijd belangrijk, maar bij economisch slecht weer is het essentieel om goed in te kunnen spelen op de behoeften van je klant. Met watweetikvanmijnklant.nl maken de deelnemende partijen een crossmatch tussen marketing en IT om het begrip klantinformatie in een zo compleet mogelijk beeld te kunnen vangen. Het enthousiasme van bedrijven waarmee we dit idee delen, bevestigt dat er volop behoefte is aan dit initiatief."
Thema's voor het eerste half jaar in 2009
· Januari: De waarde van een geïntegreerd klantbeeld'
· Februari: 'Het prijskaartje van slechte klantgegevens'
· Maart: 'Weet u meer van uw klant na de integratie?'
· April: 'Geen relatie zonder juist klantgegevens'
· Mei: 'Het effect van het bel-me-niet register'
· Juni: 'Is mijn klant een risico?'
Een uitgebreide beschrijving van de thema's staat op
"Als je, zoals wij bij Achmea, met verschillende labels werkt, is het cruciaal om de klant trefzeker en uniek te kunnen identificeren in al zijn contacten met ons bedrijf. Niets is zo vervelend voor de klant als deze niet herkend of niet juist benaderd wordt. Dat moet je koste wat kost zien te vermijden. Het op orde hebben van onze klantinformatie is een randvoorwaarde om ons motto "Achmea ontzorgt" waar te maken. Daarnaast is het op orde hebben van je klantinformatie van belang om deze goed te benutten en in te zetten voor het daadwerkelijk opbouwen en onderhouden van een waardevolle relatie met je klant. Daar is op dit moment echt behoefte aan. Het is daarom goed dat er een platform is gelanceerd dat al deze facetten behandelt", aldus Frank Josten, Hoofd Operations Klant en Tussenpersoon Informatie Diensten (KID) Achmea.
Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.
Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.
Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference ook vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere, ABN AMRO, Allianz, Belastingdienst Automatiseringscentrum, Centraal Beheer Achmea, Center Parcs, Delta Lloyd verzekeringsgroep, KPN Telecom, ING, RWE Energy, Essent, E.ON IS GmbH, NS Reizigers, Schufa, Sparkassen Informatik GmbH & Co. KG, Telegraaf, Wegener en TNT Express GmbH.