Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
WGCC wil personeel werven via Mobiliteitscentra
Facilitaire callcenters staan open voor werknemers die via
mobiliteitscentra van het CWI moeten worden gedetacheerd. De WGCC
denkt hiermee de nog altijd grote vraag naar personeel in de
contactcenterbranche te kunnen verlichten.
Naar aanleiding van de berichtgeving over mobiliteitscentra in de
kranten maandag heeft de WGCC contact gezocht met het CWI. Bij een
samenwerking zal het met name gaan om kantoorpersoneel van
productiebedrijven dat tijdelijk voor een paar uur gedetacheerd wordt.
`Callcenters zijn natuurlijk bij uitstek geschikt om flexibele
roosters en werktijden te hanteren', aldus woordvoerder Herman
Nieuwenhuis van de WGCC. Hij geeft aan dat de werknemers wel een
starterscertificaat moeten zullen gaan halen.
Maandag werd in Eindhoven het eerste mobiliteitscentrum geopend door
minister Donner van Sociale Zaken. In het centrum worden werkzoekenden
en werkenden, die vanwege de kredietcrisis (tijdelijk) in de WW
zitten, begeleid naar scholing of ander werk. Met name personeel van
bedrijven die werktijdverkorting (WTV) hebben aangevraagd zullen via
mobiliteitscentra, uiteindelijk dertig in totaal verspreid over het
land, worden geholpen.
Het CWI reageerde volgens Nieuwenhuis positief. Hoe de samenwerking
eruit gaat zien moet nog uitgewerkt worden, omdat de mobiliteitscentra
nog volop in ontwikkeling zijn. Het CWI was niet bereikbaar voor
commentaar.