Meer dan 1000 bedrijven actief met werkfruit
Onderzoek uitgevoerd door www.werkfruitonline.nl
HOOGKARSPEL, 20090105 -- Precies een jaar geleden is door Dhr. Paul Rosenmöller van het convenant overgewicht de aftrap gegeven aan de landelijke campagne werkfruit. Uit recent onderzoek door de website www.werkfruitonline.nl blijkt dat al meer dan 1000 bedrijven actief (gratis) fruit op het werk verstrekken. Volgens een van de werkfruit- leveranciers, DeGroeneTas.nl uit Hoogkarspel, is het aanbieden van werkfruit op dit moment ongekend populair onder managers facilitaire zaken en HRM.
Het gratis aanbieden van werkfruit, ook bekend als "fruit op het werk", "bedrijfsfruit" of "kantoorfruit", leidt tot een gezonde werksfeer. Uit interviews door www.werkfruitonline.nl blijkt dat veel bedrijven werkfruit zien als stimulans voor een gezonder voedingspatroon en als hulp tegen overgewicht onder de medewerkers. Dit moet uiteindelijk tot een lager ziekteverzuim leiden.
Fruit leverancier DeGroeneTas.nl is blij dat "hun" initiatief inmiddels zo actief is opgepakt door de verschillende partijen in Nederland. "Toen wij een aantal jaren geleden begonnen met werkfruit, zag men ons verhaal als een verkooppraatje. Nu ook het voedingscentrum ons actief steunt, merken wij dat bedrijven zich echt bewust gaan worden van de voordelen van werkfruit. Men begint te zien dat werkfruit meer geld oplevert, dan het kost". Aldus Sieger Koeman, campagneleider werkfruit en directeur van DeGroeneTas.nl
Koeman verwacht dat de economische crisis vooralsnog slechts een beperkt effect zal hebben op de omzetgroei van werkfruit binnen zijn bedrijf. "werkfruit is weliswaar voor veel bedrijven een luxe, het geld ervoor is reeds afgelopen jaar in de begroting van de bedrijven opgenomen. Wij verwachten dat komend jaar wederom vele bedrijven ons zullen vragen om bij hen dagelijks het fruit te komen bezorgen. Met name via ons exclusieve fruitmanden abonnement. Facilitair managers willen uiteraard een scherpe prijs. Kwaliteit, gemak en luxe blijken uiteindelijk toch de doorslaggevende factor om voor ons bedrijf te kiezen."
Doelstelling van de campagne werkfruit is de deelname van 3000 bedrijven voor het jaar 2010. Volgens www.werkfruitonline.nl moet dit aantal ruimschoots gehaald kunnen worden.