Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Herke Plantenga nieuwe CEO Webprint

Speerpunt wordt kwaliteitsbewaking en uitbreiding marktaandeel

Oldenzaal, 5 januari 2009 - Webprint, een van de grootste producenten van fotoalbums en persoonlijke fotoproducten via het internet, heeft Herke Plantenga (34) aangesteld als nieuwe CEO. Hij wordt de vervanger van Ton Marsman, de oprichter van Webprint. Plantenga gaat zich richten op kwaliteitsbewaking, het aansluiten van nieuwe partners en het verder uitbouwen van het marktaandeel.

Ton Marsman blijft nauw betrokken bij Webprint en gaat zich bezig houden met acquisitie, strategiebepaling en het doorvoeren van technologische ontwikkelingen. Plantenga is oprichter en tot voor kort CEO van het succesvolle Virtu Secure Webservices, een datacenter in Enschede dat onder andere voor DigiD de schaling naar een landelijk platform heeft uitgevoerd. Toen Virtu Secure Webservices in februari dit jaar door Equinix werd overgenomen, was voor Plantenga de tijd rijp om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Deze heeft hij gevonden als nieuwe CEO van Webprint. Plantenga: 'Bij Virtu Secure heb ik een schat aan ervaring opgedaan met ICT en schaling daarin. Bovendien heb ik de uitdagingen waarvoor een snelgroeiend bedrijf komt te staan aan den lijve ondervonden. Die kennis en ervaring wil ik bij Webprint toepassen om het marktaandeel van Webprint verder te laten groeien zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit, de service en de lage prijzen. Want dat is waar het bedrijf groot mee is geworden.' Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Inmiddels is het ook de goedkoopste en een van de grootste online aanbieders van fotoalbums en fotogerelateerde producten als wens- en kerstkaarten, canvasschilderijen, kalenders en banners. Dit jaar werd het album Luxe A4 van Webprint door de Consumentenbond voor het tweede achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot Beste Koop. De nieuwe CEO gaat zich de komende tijd met name richten op het aansluiten van nieuwe partners: 'Er zitten een aantal grote en mooie namen aan te komen. De gesprekken met deze partijen zitten nu in de afrondende fase en binnenkort zullen we hier mee naar buiten komen.'

Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van Webprint aan de hand van digitale foto's en tekst zelf producten maken zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes, ansichtkaarten, placemats, banners, canvasschilderijen en fotobehang. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren. Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft de Consumentenbond het album Luxe A4 van Webprint uitgeroepen tot Beste Koop. Webprint mag dit keurmerk gedurende 2008 gebruiken omdat het de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt.

Ingezonden persbericht