FloraHolland


Nieuwjaarsbijeenkomst FloraHolland vestiging Bleiswijk goed bezocht

BLEISWIJK (2 januari 2009) - Op 2 januari vond in alle vroegte de nieuwjaarsbijeenkomst voor relaties en medewerkers plaats in de afmijnzaal van vestiging Bleiswijk. Voor een volle tribune sprak vestigingsmanager Aad van den Enden de voornemens van Bleiswijk voor 2009 uit en blikte hij nog even terug op het jaar 2008.

FloraHolland vestiging Bleiswijk wil een belangrijk afzetpunt zijn in de binnenlandse markt, een markt die met zijn groothandelswaarde van 800 miljoen euro vergelijkbaar is met de Franse en Engelse markt. Vestiging Bleiswijk wil in samenwerking met zowel de groothandelscentra Terra Bleiswijk en Trends & Trade als met de Vereniging Bloemist-Winkeliers uitgroeien tot een complete marktplaats om daarmee de aantrekkingskracht op sierteeltdetailhandel en tuincentra in Nederland en België verder te vergroten. Zij onderneemt een aantal activiteiten om het assortiment voor de klok van Bleiswijk verder te optimaliseren. Door de inzet van marktteams worden aanvoer en aanvoermoment afgestemd op de klantbehoeften. Dit heeft er bijvoorbeeld toe geleid dat er in 2008 een breder assortiment aan rozen via de klok van Bleiswijk is verhandeld. Ook bij de kamerplanten zit er beweging in het aanbod. Zo heeft Levoplant in 2008 meer dan 1 miljoen euro omgezet op FloraHolland vestiging Bleiswijk, wat een groei van 60 procent van hun omzet op Bleiswijk betekent. Dit is onder andere gerealiseerd door goede afstemming tussen het marktteam kamerplanten en de aanvoerder.

Vestiging Bleiswijk wil bovendien een goede vestigingslocatie zijn voor de groothandel en voor logistieke dienstverleners in de sierteelt. Greenparc Bleiswijk is als agrilogistiek knooppunt in de greenport Westland/Oostland op de kaart gezet bij overheden en bij Greenports Nederland. In 2008 kon ca. 12.000 m2 meer worden verhuurd en is een pand verkocht aan Herburg Roses. Dit bedrijf maakt in binnen- en buitenland geproduceerde rozen veilingklaar onder andere voor de klok van Bleiswijk. Om tot een schonere veiling met een beter werkklimaat te komen, zijn in 2008 belangrijke stappen gezet. Voorbeelden hiervan zijn de actie "Schone Veiling" en de aanpak van de uitstoot van gevaarlijke stoffen in het veilinggebouw door voertuigen die niet voldoen aan de wettelijke norm per 1 januari 2009 uit het veilinggebouw te weren of door met roetfilters te werken.