Deelgemeente Feijenoord Rotterdam
Nieuwe slogan van de Beijerlandselaan en Groene Hilledijk:
Winkelboulevard Zuid Alles wat je zoekt. In de buurt!
Hoe gaat het met de winkelboulevard Zuid? Tijdens de laatste
boulevardlounge van 2008 is er met de winkeliers gesproken over hoe
het nu gaat en wat tot nu gedaan is? Daarnaast is de marketingcampagne
gepresenteerd, met onder meer de nieuwe slogan: Winkelboulevard Zuid
Alles wat je zoekt. In de buurt!
Afgelopen periode is er hard gewerkt om de winkelboulevard Zuid een
fris uiterlijk te geven. Er is extra geveegd en de 2400 meter lange
winkelluifels zijn geschrobd. Vooral dat laatste zal een goed,
zichtbaar resultaat opleveren.
De winkelstraat is de laatste jaren een stuk veiliger geworden, zo
blijkt onder meer uit onderzoeken onder het winkelend publiek.
Deelgemeente, gemeente en politie willen deze opwaartse lijn
vasthouden. Tijdens de ondernemersbijeenkomst Boulevardlounge is de
handtekening gezet onder het Toezichtmodel 2009. Hierin worden gekeken
of de huidige aanpak nog steeds goed werkt en of deze moet worden
aangepast.
Dagelijks bestuurder van de deelgemeente Feijenoord, René Kronenberg
en wethouder Werk, Sociale Zaken en Grote Stedenbeleid, Dominic
Schrijer hebben voor de Boulevardlounge een aantal nieuwe winkeliers
bezocht, waaronder Emry mode en de Albert Heijn. Er staat de
winkelstraat op Zuid echter meer veranderingen te wachten. Er wordt
volgend jaar meer groen geplant en krijgt het 1,2 kilometer lange
winkellint nieuwe bankjes, vuilnisbakken en fietsenrekken. De lege
etalages worden aantrekkelijk gemaakt door ze in te richten,
bijvoorbeeld met kunst. Ook wordt er hard gewerkt aan de economische
polsslag van de winkelboulevard te versnellen. Tijdens de
Boulevardlounge hebben winkeliers hebben aangegeven meer diversiteit
in het winkelaanbod te willen. Zo worden er nieuwe ondernemers
geworven. Zomer 2009 opent de Media Markt bijvoorbeeld de deuren.
Daarnaast willen winkeliers op de Winkelboulevard Zuid zich extra
inzetten voor hun Beijerlandselaan en Groene Hilledijk. Door vaker bij
elkaar te komen, na te denken over de uitstraling van de winkelstraat
en verschillende promotionele activiteiten te organiseren, willen zij
de winkelstraat op de kaart zetten. Om dit te realiseren is er meer
binding onder de winkeliers nodig. De stadsmarinier Marcel van der Ven
heeft aangeboden extra te willen investeren in de winkeliersvereniging
en gaat zowel financieel als administratieve ondersteuning bieden.
Intentieverklaring
Bron: Marc Nolte