Ingezonden persbericht


"Je maakt 34 mensen blij met een gratis nieuwe auto" Mitsubishi sluit grote prijsvraag succesvol af

Amsterdam, 23 december 2008 - Tijdens de afgelopen weken zijn er 34 auto's afgeleverd bij de winnaars van de On Your Mark-campagne van autofabrikant Mitsubishi. Vanaf 29 november tot vorige week hebben de winnaars in 12 Europese landen hun nieuwe auto in ontvangst mogen nemen. Meer dan 48.000 mensen hebben meegedaan aan deze prijsvraag, één van de grootste in zijn soort.

'On Your Mark' was een crossmediale campagne waarbij viral marketing, online advertenties, print advertenties en PR succesvol werden gecombineerd. De campagne startte met een virale Japanse Gameshow, verwijzend naar de Japanse 'roots' van het merk. Tijdens de tweede fase werd de campagne ondersteund door een combinatie van banner, print en online advertenties, buitenreclame en PR.

Het doel van de campagne was om de awareness van het merk Mitsubishi te vergroten. Willem Verschuur, General Manager Marketing Europa: "Vele duizenden mensen zijn op een creatieve manier bezig geweest met ons logo. En zich een beetje meer bewust geworden van ons merk en de nieuwste modellen".

Deelnemers maakten kans op de gloednieuwe Mitsubishi Lancer Sportback of de vernieuwde Colt. 48.000 mensen plaatsten een logo op een interactieve kaart en 6000 deelnemers hebben een foto of filmpje geupload van een Mitsubishi logo op de meest originele locaties. "Het is wel bijzonder om op één dag zoveel mensen blij te maken met een gratis nieuwe auto."

In Nederland, Griekenland, Bulgarije en Roemenie is de auto zelfs bezorgd met een helikopter. Andere opvallende plaatsen waar de auto's zijn uitgereikt: tijdens de Autoshow in Duitsland, in de haven van Antwerpen en tijdens een beachparty in Cyprus. Kijk voor een video-impressie op http://grey.dl.remote.nl/OnYourMark/ONYOURMARK_summary.mov

Sommige deelnemers gingen erg ver voor het maken van een creatieve uiting. Milan Sujanský uit Slowakije maakte een "Hot Mitsubishi mark" - hij zette het logo in brand. Evelyn Denutte uit België maakte het logo met een heleboel kaarsjes. Marjan Daniëls uit Nederland maakte een fictieve nieuwsuitzending over het feit dat "Mitsubishi logo's in de hele wereld opdoken."

De campagne liep van 12 oktober t/m 29 november in de volgende landen: België, Bulgarije, Tsjechië, Cyprus, Duitsland, Oostenrijk, Griekenland, Ierland, Nederland, Roemenie, Slowakije en Slovenië.

Over Mitsubishi
Mitsubishi Motors Europe (MME) is in 2002 opgericht, speciaal voor het coördineren van de verkoop van Mitsubishi-auto's in Europa. Zo vonden in 2006 dankzij MME ruim 275.000 Mitsubishi's hun weg naar het Europese asfalt. Van de stadse Colt tot de wegracer Lancer Evolution.

Mitsubishi staat bekend om zijn ludieke acties. De Carisma-actie uit 1997, waarbij mensen posters voor hun raam moesten hangen om zo kans te maken op een Mitsubishi Carisma, is bij velen nog steeds bekend.

Neem voor meer informatie contact op met Natasja Wielandt op telefoonnummer (020) 676 86 66 of natasja@cohnwolfe.nl