Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

M4N noteert recordaantal bezoekers
Online kerstinkopen in de lift ondanks kredietcrisis

Amsterdam, 23 december 2008 --- Affiliate marketing netwerk M4N noteerde op 22 december 2008 een recordaantal bezoekers. Maar liefst 572.856 bezoekers werden door het affiliate netwerk doorgestuurd naar webshops en andere online aanbieders van producten en diensten. Gemiddeld zijn dit 400.000 bezoekers per dag. Daarmee is via het netwerk op 1 dag voor 916.569,60 euro online besteed.

Een van de redenen voor de toename van de online bestedingen is de uitbreiding van het aantal M4N-klanten. 'Maar we krijgen ook steeds meer signalen dat consumenten online meer uitgeven', zegt Thomas Joosten, oprichter van M4N. Onlangs publiceerde het Hoofdbedrijfschap Detailhandel cijfers over online bestedingen via internet. Uit die cijfers blijkt dat de bestedingen in 2007 ten opzichte van 2006 zijn toegenomen met 34 procent: van 1,23 miljard euro naar 1,65 miljard euro in 2007. 'Op internet nemen mensen beter de tijd om producten te vergelijken en de beste keuze te maken. Hierbij is niet alleen prijs belangrijk maar zijn ook de informatie die rond producten wordt gegeven en het gemak van thuis bestellen doorslaggevend', aldus Joosten.

De groei van de online bestedingen is niet alleen te danken aan de kerstinkopen. Verzekeraars trekken veel bezoekers omdat consumenten deze maand kunnen wisselen van zorgverzekering. Dit heeft tot gevolg dat consumenten verzekeringen vergelijken. Of december 2008 ook de beste maand ooit zal worden, is afwachten volgens Joosten. 'Tijdens Kerst en Oud en Nieuw daalt het aantal mensen dat achter de computer zit. Afgelopen jaar zagen we een daling van meer dan 25 procent in de laatste week van het jaar. Daardoor is de maand voor wat betreft online aankopen 3 dagen korter dan andere maanden.'

Links
http://www.m4n.nl
http://www.hbd.nl/view.cfm?page_id=7768

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het onlinekoopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten www.m4n.nl. Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Anke van Heerebeek
020 421 05 65
anke@l-dj.nl
M4N
Thomas Joosten
020 468 32 54
thomas.joosten@m4n.nl