Persbericht

Mashable! award: derde overwinning op rij voor Netlog

Gent, België 23 december 2008 - Netlog, Europa's grootste sociale netwerk, versloeg zijn grootste rivalen en mocht voor het tweede jaar op rij een Mashable! Open Web Award in ontvangst nemen. Het platform ging aan de haal met de publieksprijs voor de beste website in de categorie 'mainstream en grote sociale netwerken'. Netlog werd deze week ook voor het tweede opeenvolgende jaar bekroond tot Website van het Jaar door MetrixLab, het op één na grootste online marktonderzoeksbureau in Europa. Ook werd het uitgeroepen tot Beste Community Site door het Belgische computermagazine Clickx.

Mashable! Open web Awards is een meertalige, internationale verkiezing waarbij men online kan stemmen op de belangrijkste innovaties op het vlak van internettechnologie. De grootste concurrenten van Netlog voor deze titel waren Platinum Lounge en Twitter.

In de vierde editie van de verkiezing van de Website van het Jaar van MetrixLab, gekozen door het publiek, won Netlog in de categorie Beste Community Site voor de Franse en Spaanse versie van het sociale netwerk.

'Website van het Jaar worden is de ultieme waardering van het publiek. Het creëert loyaliteit en vertrouwen onder bezoekers, adverteerders en andere aandeelhouders', aldus MetrixLab.

Netlog werd eveneens uitgeroepen tot Beste Community Site door Clickx Magazine. Netlog haalde de top drie van de jury en behaalde vervolgens de meeste publieksstemmen.

'Deze drie prijzen in de wacht slepen, is een hele eer voor Netlog', zegt Lorenz Bogaert, CEO van Netlog. 'We hadden erg populaire en krachtige tegenstanders, dus we zouden graag alle leden en fans willen bedanken die op ons stemden. Ook zijn we het hele Netlog-team dankbaar. Zonder hen was dit niet mogelijk geweest.'