Ingezonden persbericht


PERSBERICHT |aan |van | |
|                 |De redactie           |Kamer van Koophandel    |
|                 |                      |Limburg                 |
|                 |kenmerk               |datum                   |
|                 |HvdP/22122008         |22 december 2008        |
|                 |Onderwerp                                      |
|                 |Monitor Grenzeloos Winkelen 2009               |
Onderzoek 'Grenzeloos Winkelen' in januari van start

Staat Maastricht centrum nog steeds op nummer één in de top 10 van meest bezochte winkelcentra? Geven Duitse consumenten nog meer uit in Nederlandse winkelcentra dan twee jaar geleden? Of zijn juist meer Nederlanders in Duitsland inkopen gaan doen? Deze en nog veel meer vragen zullen begin volgend jaar worden beantwoord.

Onder de noemer Monitor Grenzeloos Winkelen wordt in de eerste twee maanden van 2009 namelijk voor de derde maal het regio-overschrijdend winkelgedrag onderzocht. Eerder gebeurde dit al in 2005 en 2007. Deze monitor neemt het koopgedrag onder de loep in Limburg en alle aangrenzende regio's (in binnen- en buitenland). Onderzocht wordt in welke mate consumenten in Limburg en de aangrenzende regio's buiten hun eigen regio winkelen. Omdat dezelfde meting al in 2007 plaatsvond, ontstaat zicht op de veranderende bestedingspatronen tussen regio's. Ook wordt duidelijk of bezoekmotieven zijn gewijzigd en hoe het nu staat met de beoordeling van de binnensteden en buitensteedse winkelcentra. Bovendien zal ook de impact van nieuwe winkelconcentraties als het Retailpark, de Huis- en Tuinboulevard (beide in Roermond) en Woonmaxx Venray duidelijk worden. Nog vóór de zomer van 2009 worden tijdens een presentatie de resultaten bekendgemaakt.

De Monitor Grenzeloos Winkelen is een initiatief van Kamer van Koophandel, Provincie Limburg en de gemeenten Roermond, Weert, Venlo, Venray, Sittard-Geleen, Heerlen en Maastricht. De uitvoering is in handen van BRO adviseurs en Multiscope. Het onderzoek vindt wederom plaats via internet.

************************************ EINDE PERSBERICHT ****************************************



Ingezonden persbericht