Hippo behaalt derde plek in Emerce imagolijst

Amsterdam, 22 december 2008 - Hippo heeft een derde plek behaald in de CMS-categorie (content management systeem) van de Emerce 100, de jaarlijkse opsomming van de beste e-business naar aanleiding van een imago-onderzoek, uitgevoerd door TNS NIPO. De criteria voor het samenstellen van de lijst zijn vakinhoudelijke kennis, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en de flexibiliteit van het bedrijf.

De Emerce 100 is dit jaar in twintig categorieën verdeeld. De meewerkende respondenten wordt gevraagd naar ervaringen met de bedrijven en het beeld wat ze daarbij hebben. Het is dus geen naamsbekendheidonderzoek, waardoor sommige spelers ontbreken die weliswaar qua naam bekend zijn, maar op de criteria slechter scoorden. Vorig jaar werd Hippo ook opgenomen in de lijst. De Nederlandse leverancier van open source enterprise content management en portal-software, haalde toen een zevende plek in de categorie webmanagement software.

Jeroen Verberg, commercial directeur van Hippo: "We zijn erg trots op onze derde plek in de CMS-categorie van de Emerce 100. Onze notering in de Deloitte Fast 50 eerder dit jaar gaf aan dat we het financieel heel goed doen. De benoeming in de Emerce 100 betekent dat we die groei ook nog eens realiseren door het leveren van kwaliteit. Een mooier compliment kun je eigenlijk niet krijgen."

Over Hippo
Hippo levert professionele ondersteuning op Open Source software. Hippo CMS en Hippo Portal vereenvoudigen informatiebeheer en distributie van content via verschillende kanalen, zoals internet, intranet, print en e-mail. Hippo participeert sinds jaren in de Apache Software Foundation en speelt een actieve rol bij het opstellen van open standaarden (JSR 283, 286 & 301). Daardoor beïnvloedt Hippo open source-ontwikkelingen en garandeert op die manier ondersteuning en continuïteit van de software. Hippo-oplossingen worden gebruikt door de ANWB, TUI Nederland, Incisive Media (VNUnet.com), SDU, Damen Shipyards, ICTU en ABN-AMRO. Hippo werkt samen met (internationale) partners, waaronder BeValue, Clockwork, Hinttech, Amplexor en Lost Boys. Voor meer informatie: www.oneHippo.com.