Gemeente Beuningen
Nieuwe ombudsman
In de raadsvergadering van 16 december is mevrouw dr. J. Assen benoemd
tot nieuwe ombudsman voor de gemeente Beuningen. De benoeming gaat per
1 januari 2009 in en geldt voor een periode van zes jaar.
Foto ombudsmannen
Mevrouw Assen was drie jaar de plaatsvervangend ombudsman van mevrouw
mr. W. Meijs, die zij nu opvolgt. De nieuwe plaatsvervangend ombudsman
is de heer mr. E. Mol, ook voor een periode van zes jaar. Zowel
mevrouw Assen als de heer Mol zijn als docent verbonden aan de Radboud
Universiteit Nijmegen in respectievelijk de disciplines bestuurskunde
en bestuursrecht. De heer Mol is daarnaast ook werkzaam bij de
Technische Universiteit Eindhoven.
Wanneer komt een klacht bij de ombudsman?
Het gaat hierbij om klachten over het functioneren van een ambtenaar
van de gemeente, maar ook over het gedrag van een wethouder, een
raadslid of de burgemeester.
In eerste instantie komt een klacht terecht bij de klachtencoördinator
van de gemeente Beuningen, mevrouw Coster. Zij zet de klacht uit bij
de klachtbehandelaar voor formele klachtbehandeling of bekijkt of de
zaak intern is op te lossen met de betrokken afdeling. Dit gebeurt
altijd in overleg met de klager. Wanneer de klager na de formele
klachtbehandeling nog steeds ontevreden is, dan kan hij zich wenden
tot de ombudsman.
Meer informatie
Wilt u meer wilt weten over de klachtenregeling dan kunt u dit nalezen
in een speciale folder over deze regeling. De folder vindt u onder De
gemeente > Invloed bewoners > Klachten.