Wereldprimeur: Voip telefonie-integratie SugarCRM

22/12/2008 09:22

Outdare Internet Services B.V.

Outdare CRM presenteert de wereldwijde beschikbaarheid van Liz v1 Voip telefonie integratie voor SugarCRM. Het is de eerste echt geïntegreerde, (cti) oplossing voor SugarCRM ter wereld.

Liz v1 is een product dat Outdare in nauwe samenwerking met Talkto, een telefonie (voip) specialist gevestigd in Den Haag, heeft ontwikkeld.

Liz maakt het werken met SugarCRM en telefonie efficiënter doordat klantinformatie direct gekoppeld is aan het telefoongesprek. Gezien de uitgebreide rapportage mogelijkheden worden het belgedrag en klantencontact voor het management nauwkeurig meetbaar.

Bart van Maarseveen, directeur van Outdare, stelt: "SugarCRM maakte professioneel CRM beschikbaar voor de small en mid market. De Asterisk Voip oplossingen maakte geavanceerde telefoniecentrales (PBX) beschikbaar voor deze markt met een baanbrekende prijs/kwaliteit verhouding. Nu maken wij dit compleet door telefonie integratie (cti) in SugarCRM te bieden."

Telefonie integratie in CRM was tot nu toe het domein van de grote spelers passend bij even grote budgetten. Het biedt dan ook grote financiële voordelen. Onderzoekers claimen dat met deze integratie ruim 4 minuten per gesprek aan tijd te winnen is. Hiernaast staat nog de verbetering in dienstverlening door betere geïnformeerdheid van uw medewerkers.

Liz doorbreekt een prijsbarrière en we merken dat de markt er klaar voor is. Aanvragen voor deze oplossing komen uit alle uithoeken van de wereld!

Belangrijke functionaliteiten betreffen:


- afhandeling voor alle inkomende en uitgaande gesprekken


- displays van uw telefoons tonen de naam van de beller


- notities van voorgaande of doorverbonden gesprekken meteen inzichtelijk


- alle gesprekken worden ordentelijk gelogd


- gespreksopname als standaard beschikbare optie

Jeroen Naeff, directeur Talkto vertelt: "Deze uitbreiding op SugarCRM werkt samen met standaard beschikbare telefonieoplossingen van meerdere leveranciers, door middel van het gebruik van open standaarden kunnen we de ondersteuning van telefooncentrales snel uitbreiden. Op dit moment worden vele op Asterisk gebaseerde telefooncentrales al ondersteund." Jeroen gaat verder: "Voor 2009 staat een speciale editie voor call centres op de planning waarbij we tevens een 'predictive dialer' inbouwen. Dit betekent dat lijsten efficiënt afgebeld kunnen worden en het hele proces geautomatiseerd en meetbaar wordt!"

Bart van Maarseveen: "SugarCRM inc. is inmiddels zo enthousiast dat ze Liz zelf in gebruik gaan nemen en ons benaderd hebben om te spreken over deze integratie op hun jaarlijkse conferentie in San Francisco. Een betere start hadden we niet kunnen wensen."

Liz v1 is nu al zeer interessant voor contact centra, helpdesken en bedrijven die meer willen halen uit telefonie. Ook enkele gemeenten hebben al interesse getoond. De call centre editie verwachten we in de eerste helft van 2009 te kunnen leveren.

SugarCRM inc. is een Amerikaans bedrijf dat verschillende Sugar edities sinds zomer 2004 in de markt zet. SugarCRM hanteert het model van commercial open source. Hiermee combineren ze de kracht van de gemeenschap en open broncode met die van een vertrouwde leverancier. Sugar Professional positioneert zich op het niveau van mid-market CRM waarbij ze meer flexibiliteit en een betere prjis/kwaliteitsverhouding bieden dan de concurrentie. Inmiddels is de software van SugarCRM beschikbaar in 75 talen en hebben ze een gemeenschap van meer dan 15.000 ontwikkelaars en 150 partners in heel de wereld.

Outdare CRM is sinds eind 2004 Silver Partner van SugarCRM en daarmee de meest ervaren SugarCRM partner van West Europa. Outdare verzorgt SugarCRM implementaties, migraties, maatwerk, trainingen en koppelingen en werkt met een vast team van 9 specialisten op dit vlak.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bart van Maarseveen via 010 212 52 00 of 06 53 680 619.

Relevante links:

www.outdare.nl

www.talkto-outdare.com

www.sugarcrm.com

Noot:

http://www.btobonline.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081110/FREE/311109948





http://www.outdare.nl