Nieuws uit de strijd tussen A-merken en huismerken
19/12/2008 09:20
Full Circle Communications Consultancy
De supermarkten roepen om het hardst dat hun huismerkproducten minstens net zo goed zijn als de A-merken. Om erachter te komen of dat echt zo is, organiseerde een onafhankelijk onderzoeksbureau in opdracht van Maaslander een smaakonderzoek. En wat bleek..? Een A-merk kwam als beste uit de bus: Maaslander.
Zorg en aandacht
"Wij besteden veel zorg, aandacht en tijd aan de smaak van Maaslander," legt senior brandmanager Robin van de Bruinhorst uit. "Zo hebben we het rijpingsproces van de kaas met enkele weken verlengd waardoor de volle smaak beter tot zijn recht komt. En dat heeft de consument blijkbaar gemerkt. Wij zijn dan ook trots dat zowel onze 30+ als onze 48+ kaas als winnaar uit de test naar voren is gekomen." Bob Cramwinckel, directeur van het onafhankelijke Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) in Wageningen voegt daaraan toe: "Wat mij opviel, is dat Maaslander erin geslaagd is een onderscheidende 30+ en 48+ jong belegen kaas te maken, die door de liefhebber in het blinde onderzoek duidelijk op de eerste plaats gezet werd. Dat is een knappe prestatie."
Behalve Maaslander werd de kaas van Albert Heijn, Milner, Bon Appetit, Beemster, C1000 en Volmer geproefd. Van de Bruinhorst: "De testpersonen waren allen liefhebbers van jonge kaas en meer dan de helft van hen zet Maaslander op nummer één. Dat is geweldig." In het eindoordeel waren de volle smaak en de smeuïgheid het meest bepalend.
Proeven in het pikkedonker
Om te vieren dat Maaslander gekozen is tot de aller-lekkerste kaas, organiseren ze bijzondere bijeenkomsten voor kaasliefhebbend Nederland. Genodigden ondergaan in het pikkedonker een smaakbeleving die hen nog lang zal bijblijven.
Deze unieke blindproefsensatie vindt plaats in 'blindenrestaurant' Ctaste in Amsterdam, waar gasten bediend worden door kelners met een visuele beperking.
http://www.maaslander.nl
http://www.fullcircle.nl