Gemeente Heemskerk


vrijdag, 19 december 2008

Nuttige informatie over klanttevredenheid Werk en inkomen

Op 15 december heeft de afdeling Klantzaken van de gemeente Heemskerk een klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder klanten van het bureau Werk en inkomen. Het was voor het bureau van belang om met de klant in gesprek te gaan, met name om te horen hoe zij de dienstverlening ervaren.

Onder genot van een lunch is met diverse klanten gesproken. Wethouder Gineke van 't Veer en een vertegenwoordiging van het management waren bij de bijeenkomst aanwezig. Onder begeleiding van een daartoe gespecialiseerd bureau werd de klanten een aantal vragen voorgelegd. Gemiddeld genomen lag de score op diverse onderdelen voor het bureau Werk en inkomen tussen een zeven en een acht.
Hoewel de vertegenwoordiging van klanten relatief klein was is de bijeenkomst toch zeer nuttig geweest. Het bleek bijvoorbeeld dat klanten behoefte hebben aan een overzichtelijk ingedeelde verstrekkingengids voor de bijzondere bijstand. De opgedane ervaringen worden gebruikt om in 2009 een klanttevredenheidsonderzoek te organiseren waarbij meer klanten aanwezig kunnen zijn. De nu opgedane leerpunten worden in het nieuwe onderzoek verwerkt.
---