Gemeente Heemskerk
vrijdag, 19 december 2008
Nuttige informatie over klanttevredenheid Werk en inkomen
Op 15 december heeft de afdeling Klantzaken van de gemeente
Heemskerk een klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder klanten
van het bureau Werk en inkomen. Het was voor het bureau van belang
om met de klant in gesprek te gaan, met name om te horen hoe zij de
dienstverlening ervaren.
Onder genot van een lunch is met diverse klanten gesproken. Wethouder
Gineke van 't Veer en een vertegenwoordiging van het management waren
bij de bijeenkomst aanwezig. Onder begeleiding van een daartoe
gespecialiseerd bureau werd de klanten een aantal vragen voorgelegd.
Gemiddeld genomen lag de score op diverse onderdelen voor het bureau
Werk en inkomen tussen een zeven en een acht.
Hoewel de vertegenwoordiging van klanten relatief klein was is de
bijeenkomst toch zeer nuttig geweest. Het bleek bijvoorbeeld dat
klanten behoefte hebben aan een overzichtelijk ingedeelde
verstrekkingengids voor de bijzondere bijstand. De opgedane ervaringen
worden gebruikt om in 2009 een klanttevredenheidsonderzoek te
organiseren waarbij meer klanten aanwezig kunnen zijn.
De nu opgedane leerpunten worden in het nieuwe onderzoek verwerkt.
---