Gemeente Achtkarspelen
PERSBERICHT
2008/jm_083
Buitenpost, 18 december 2008
Dienstverlening Achtkarspelen scoort hoog
Klanten van de gemeente Achtkarspelen worden snel en goed geholpen. Dit concluderen onderzoekers van de BRW Groep die in opdracht van de gemeente Achtkarspelen de dienstverlening hebben geanalyseerd.
Uit het onderzoek van BRW blijkt dat 58% van de klantcontacten in één keer wordt afgehandeld. Achtkarspelen doet het daarmee uitstekend in vergelijking met andere gemeenten. De gemiddelde score bij gemeenten ligt tussen 30% en 40%. Verder valt op dat uitzonderlijk veel vragen van klanten al direct bij de receptie worden afgehandeld (21%).
De resultaten van het onderzoek van BRW tonen aan dat Achtkarspelen op de goede weg is. De gemeente werkt hard aan de verbetering van de dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen. In 2011 wil Achtkarspelen één frontoffice hebben waar alle vragen en diensten afgehandeld worden, zowel aan de balie, via de telefoon, via e-mail of per brief.
Hoewel Achtkarspelen met 58% een hoge score haalt voor het afhandelen van klantcontacten, heeft de gemeente de lat voor zichzelf hoger gelegd. In 2015 wil Achtkarspelen 80% van alle klantvragen over de gemeente in één keer kunnen beantwoorden. In 2015 moeten burgers met alle vragen over de overheid bij de gemeente terecht kunnen.