PERSBERICHT
17 december 2008
Frits Huffnagel geeft startsein Den Haag Marketing Promotieprijs 2008
DEN HAAG - Door het onthullen van een stemhokje voor de Koninklijke Schouwburg heeft wethouder citymarketing Frits Huffnagel maandagmiddag het startsein gegeven voor de Den Haag Marketing Promotieprijs 2008.
De promotieprijs is voor een persoon of organisatie die zich in 2008 op een onderscheidende manier heeft ingezet voor de promotie van de stad Den Haag. De prijs wordt voor de 17e keer uitgereikt en heeft één uiteindelijke hoofdwinnaar.
Juryvoorzitter Frits Huffnagel: "Den Haag kent ontzettend veel enthousiaste ambassadeurs die de stad op de kaart zetten. Een keer per jaar zetten we hen in het zonnetje door middel van de Den Haag Marketing Promotieprijs."
Wie wint?
Het onthulde stemhokje symboliseert de aftrap van de nominatieronde waarin iedereen via de website promotieprijs.nl zijn favoriete Hagenaar kan nomineren voor de prijs. Op basis van de binnengekomen nominaties maakt de jury een kwalitatieve selectie in de categorieën publieksevenementen, sport, cultuur en toerisme/economie.
Op 21 januari 2008 wordt deze selectie via krant, radio, televisie en internet gepresenteerd. Het publiek kan voor een tweede ronde stemmen op de 12 kandidaten, waaruit 4 categoriewinnaars komen. Zij zullen op strijden om de Eline, een beeld van de Haagse kunstenaar Loek Bos.
De jury bestaat uit wethouder Frits Huffnagel, Henk Ruijl (AD/Haagsche Courant), Gerard Milo (Omroep West), Egbert van der Pol (Provast) en Anja Overhoff (Den Haag Marketing).
Op 10 maart wordt de winnaar bekend gemaakt in theater Diligentia. Tot die tijd zal het stemhokje in het Atrium van het stadhuis staan waar via een stembiljet genomineerd en gestemd kan worden. Of via de websitepromotieprijs.nl.
Sponsor
Partners van de Den Haag Marketing Promotieprijs 2008 zijn AD/Haagsche Courant, Omroep West en Provast. Frits Huffnagel toonde zich extra verheugd met de deelname van Provast als sponsor van de prijs. "Provast is een echte Haagse projectontwikkelaar en verantwoordelijk voor de restauratie van de Passage. Een perfecte partner voor een Haagse promotieprijs. Sponsoring is in deze roerige tijden niet vanzelfsprekend en dat maakt het extra bijzonder."
Winnaar van de Den Haag Marketing Promotieprijs 2007 was het toneelstuk Liefdesbrieven met Anne-Wil Blankers en Paul van Vliet. Dit toneelstuk was exclusief in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag te zien en zorgde dus voor veel bezoekers aan de stad. Reden genoeg om de kick off voor de prijs dit jaar in de Koninklijke Schouwburg te houden.
Den Haag Marketing
Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing en promotie organisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. Het Haags Uitburo, de VVV kantoren, het Convention bureau en Den Haag Topsport zijn onderdeel van Den Haag Marketing.
Genomineerden/ winnaars 2007
Het toneelstuk 'Liefdesbrieven' heeft de uiteindelijke Den Haag Marketing Promotieprijs 2007 gewonnen.
Toerisme/Economie:
Sjors & Co (winnaar)
Tuk Tuk Company
HTM
Cultuur:
Liefdesbrieven (winnaar)
Festival Classique
TodaysArt 2007
Sport:
Koninkrijksspelen (winnaar)
Beachsport Stadion
Red Bull Knock Out
Publieksevenementen:
The Hague Festivals (winnaar)
Serious Request
Beatstad
---
Noot voor redactie,
Den Haag Marketing