zetten eerste stap naar betere bereikbaarheid zorgsector
SNT Nederland en Vierstroomzorgring zetten eerste stap naar betere
bereikbaarheid zorgsector
Zoetermeer, 16 december 2008 ¿ Bereikbaarheid in de zorg is reeds lange tijd
een veelbesproken onderwerp. Zorgorganisatie Vierstroomzorgring streeft naar
optimale bereikbaarheid voor haar cliënten. Zij heeft daarom de samenwerking
gezocht met het facilitair contactcenter SNT Nederland voor de afhandeling
van ál haar klantcontacten.
SNT en Vierstroomzorgring gaan samen zorgdragen voor de centrale
afhandeling van klantencontact van alle activiteiten van
Vierstroomzorgring. De uitbesteding van klantencontactafhandeling
stelt de bij Vierstroomzorgring aangesloten zorginstellingen in staat
te focussen op hun core business. SNT en Vierstroomzorgring hebben de
krachten gebundeld. Beoogd is verbeterde en overzichtelijke CRM met
verlaagde wacht- en afhandeltijden en verhoogde klanttevredenheid als
resultaat. Hiermee zet SNT een grote stap op het gebied van
klantcontactverbetering in de zorgmarkt.
Per 5 november is reeds een deel van Zorglijn, de inhouse
klantenservice van Vierstroomzorgring, bij SNT ondergebracht. In
eerste instantie gaat het om de dag-, avond- en weekenddiensten,
waarna binnenkort ook de avond-, nachtdiensten zullen volgen. Bij
Vierstroomzorgring bestond reeds een langgekoesterde wens om het
klantcontact binnen het primair proces te herpositioneren. Het streven
is hierbij alle cliënten zo snel en zo goed mogelijk te helpen,
waarbij het elektronisch CRM systemen centraal wordt beheerd en dus
overzichtelijk wordt gemaakt. In de zorg valt klanttevredenheid immers
in hoge mate samen met persoonlijk contact. ¿Iedereen stuit op
problemen omtrent de bereikbaarheid in de zorg, maar doordat SNT haar
expertise en techniek met betrekking tot klantencontact deelt, zal
hier verandering in komen. Dit initiatief getuigt van de enorme
goodwill dat ook SNT wil bijdragen aan betere zorg in Nederland en
échte belangenbehartiging van onze cliënten. De verhuizing per 5
november is erg goed verlopen. Onze cliënten hebben niets van de
verhuizing gemerkt.¿, aldus Marnix de Romph, senior adviseur en
programmamanager bij Vierstroomzorgring.
Over Vierstroomzorgring
Vierstroomzorgring is een zorgorganisatie in het westen van Nederland.
Haar werkgebied strekt zich uit van Woerden, via Gouda tot Zoetermeer
en van Capelle aan den IJssel tot aan Schoonhoven. Bij
Vierstroomzorgring werken ongeveer 3500 professionele en
gepassioneerde medewerkers. Zij leveren kwalitatief hoogstaande zorg
bij cliënten thuis, in verpleeg- en verzorgingshuizen en op de
consultatiebureaus. Van oudsher levert Vierstroomzorgring een breed
scala aan producten die te maken hebben met de vroegere ouder- en
kindzorg, thuiszorg, welzijn en verpleeg- en verzorgingshuiszorg.
Vanuit de historisch sterk bepaalde positie, heeft de organisatie de
laatste jaren een scherper profiel gekregen. Vierstroomzorgring is een
dienstverlenende organisatie gericht op wonen, welzijn, diensten en
zorg voor ouderen. Hierbij omarmt zij de benadering vanuit welness in
combinatie met welzijn en vermindert zij de dominantie van zorg.
Over SNT
SNT is Nederlands langst bestaande contactcenter en expert in
multichannel klantcontact afhandeling. Met 4 vestigingen en meer dan
2000 medewerkers is SNT één van de grootste facilitaire contactcenters
in Nederland. SNT zorgt ervoor dat opdrachtgevers effectief contacten
met hun klanten kunnen opbouwen en onderhouden. Op basis van de
bedrijfsdoelstellingen van de opdrachtgever optimaliseert SNT de
waarde van de contacten per klantsegment. Voor verschillende
opdrachtgevers heeft SNT belangrijke resultaten geboekt in de balans
tussen kosten en klanttevredenheid, het genereren van inkomsten uit
inkomend klantcontact en het verhogen van de conversie op
telemarketingcontacten.
Meer informatie
SNT Nederland BV
Nicole Hellwig
t: (079) 368 69 70
e: nhellwig@nl.snt.com
SNT Groep NV