Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Kaspersky Lab Benelux beleeft succesvol 2008
Securityspecialist realiseert megagroei ondanks economische malaise
's-Hertogenbosch, 16 december 2008 - Kaspersky Lab Benelux, toonaangevend leverancier van internetbeveiligingsoplossingen voor bedrijven en consumenten, kan terugzien op een succesvol 2008. Dat de onderneming goed draait, is een understatement. Volgens de voorlopige cijfers heeft Kaspersky Lab Benelux de gestelde targets, ondanks de economische malaise, voor het derde jaar op rij ruimschoots overtroffen. De IT-securityspecialist verwacht dit succes in 2009 te kunnen continueren.
Inmiddels maken meer dan 3.100 bedrijven en meer dan 300.000 consumenten in de Benelux gebruik van de beveiligingssoftware van Kaspersky Lab, een groei van ruim vijftig procent ten opzichte van 2007. In de negen jaar dat Kaspersky Lab nu in de Benelux actief is, heeft de organisatie zich ontwikkeld van een bescheiden 'lean and mean' speler naar een stabiele partner in de strijd tegen spam, virussen en andere internetdreigingen. Dankzij versterkingen op de afdelingen Sales, Marketing en Customer Care is de organisatie het afgelopen jaar met circa dertig procent gegroeid, naar 32 medewerkers.
Ook voor 2009 heeft Kaspersky Lab de lat hoog gelegd: de securityspecialist wil opnieuw fors groeien, in omzet én marktaandeel. Op dit ogenblik is Kaspersky Lab volgens onderzoeksbureau GfK tweede in de consumentenmarkt en gedeeld vierde in de zakelijke markt voor internetbeveiliging in de Benelux. Door het retailassortiment uit te breiden met Kaspersky Total Security en Kaspersky for Small Office Security wil het bedrijf in 2009 leider in de consumentenmarkt worden, terwijl het door aan te haken bij trends als SaaS (Software-as-a-Service) en In-the-Cloud Computing wil doordringen tot de top drie in de zakelijke markt.
Managing Director Dick Gehéniau van Kaspersky Lab Benelux is ervan overtuigd dat zijn organisatie deze doelstellingen gaat halen: "De professionalisering van onze organisatie en de versterking van onze marketing- en (after)salesactiviteiten stellen ons in staat in de toekomst nog gestructureerder te werken en onze klanten en partners nog beter en efficiënter van dienst te zijn. Dat móet vruchten afwerpen."
Over Kaspersky Lab
Kaspersky Lab, opgericht in 1997, is een internationaal softwarebedrijf dat geavanceerde oplossingen levert voor de beveiliging van bedrijfs- en thuisnetwerken tegen internetgerelateerde risico's als virussen, spam, hackers, crimeware, malware en spyware. De door Kaspersky ontwikkelde technologie wordt wereldwijd toegepast in producten en diensten van vooraanstaande IT-securitybedrijven.
Het hoofdkantoor van Kaspersky Lab is gevestigd in Moskou, Rusland. Daarnaast heeft het bedrijf regionale kantoren in de Benelux, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Polen, Roemenië, China, Japan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten plus een wereldwijd netwerk van ruim vijfhonderd partners.
Voor meer informatie: www.kaspersky.nl of http://www.viruslist.com (alles over internetbeveiliging: alerts, analyses en nieuws, inclusief Kaspersky Virus Scanner).