Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
24 november 2008

Culturele instellingen inspireren het bedrijfsleven

Een dirigent die zijn expertise over leiderschap deelt met teammanagers van een multinational. De artistiek leider van een dansgezelschap die de werving- en selectieprocedure van een ICT onderneming naar een hoger niveau tilt.
Creativity2Business, het nieuwste programma van Stichting Kunst & Zaken, koppelt het creatieve kapitaal van culturele instellingen aan de knowhow van het bedrijfsleven met als doel: nieuwe, innovatieve oplossingen voor ondernemingsvraagstukken.

De voordelen voor beide partijen zijn groot. Kunstinstellingen krijgen de kans om hun creativiteit in een andere context toe te passen en zo een nieuw verdienmodel te creëren. Het bedrijfsleven boort een onbekende en ongekende bron van inspiratie aan die voor vernieuwing gaat zorgen. Creativity2Business vervult de rol van intermediair door zorgvuldig vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Werkconferentie `Creative Conversations'
Op 15 december 2008 organiseert Creativity2Business de bijeenkomst `Creative Conversations' voor culturele instellingen in het Dialogues House van ABN AMRO in Amsterdam. De instellingen worden uitgedaagd op zoek te gaan naar hun eigen creatief kapitaal. Praktijkvoorbeelden laten zien hoe de competenties van de cultuursector van waarde kunnen zijn voor het bedrijfsleven.

Sprekers zijn o.a. Jeff Gaspersz, hoogleraar innovatiemanagement Universiteit Nyenrode, en Eric Koenen van Kessels & Smit, The Learning Company. Tijdens de conferentie lanceren Stichting DOEN en Kunstenaars&Co de nieuwe editie van het tijdschrift heART&Society met als thema kunst en bedrijfsleven.

Creativity2Business
In een tijd van hyperconcurrentie en snel veranderende klanteisen onderscheiden bedrijven zich met creativiteit, innovatie en flexibiliteit. Het programma Creativity2Business van Stichting Kunst & Zaken zet kennis en ervaring uit de cultuursector in om bedrijfsvraagstukken te helpen oplossen. Voor culturele instellingen en creatieven betekent het een nieuwe manier van samenwerken met het bedrijfsleven, die verder gaat dan de traditionele sponsorrelatie.