Succesvolle samenwerking tussen Kunst, Cultuur en Bedrijfsleven

15/12/2008 18:14

De Schepper Campagnes

PERSBERICHT

Amsterdam, 15 december 2008

Succesvolle samenwerking tussen Kunst, Culturele sector en Bedrijfsleven

Stichting DOEN eenmalig uitgeefpartner van heART? magazine van

Kunstenaars?

De passie van ABN AMRO-medewerkers laten zien? De productlanceringen van DSM versnellen? De producten van de HEMA beter verkopen? Kunstenaars en ontwerpers maken het mogelijk. Het nieuwe thema nummer van heART? magazine staat in het teken van succesvolle samenwerking tussen de culturele en economische sector. Dit nummer is een co-productie van Kunstenaars? en Stichting DOEN.

Het themanummer van HeART? is vandaag gelanceerd tijdens de werkconferentie Creative Conversations van Kunst & Zaken, dat als doel heeft de samenwerking tussen de kunst- & cultuursector en het bedrijfsleven te stimuleren. Innovatie in de samenwerking staat centraal.

Stichting DOEN en Kunstenaars?

Stichting DOEN en Kunstenaars? werken beiden aan het vergroten van het draagvlak voor cultuur in de samenleving. Stichting DOEN is het fonds van de drie Goede Doelen Loterijen in Nederland: de Nationale Postcode Loterij, de Sponsor Bingo Loterij en de BankGiro Loterij. DOEN financiert kwalitatief hoogwaardige kunstuitingen als middel om mensen met uiteenlopende achtergronden tot elkaar te brengen en de betrokkenheid bij en deelname aan cultuur te stimuleren. De samenwerking tussen de cultuursector en het bedrijfsleven is voor DOEN van grote waarde omdat ondernemende kwaliteiten bijdragen aan de marketing van cultuur. Vice versa kunnen culturele instellingen bedrijfsprocessen vernieuwen. Daarom stimuleert en financiert DOEN initiatieven die cultuur en economie bij elkaar brengen, zoals het magazine heART?.

Nina Tellegen, algemeen directeur Stichting DOEN:

'Stichting DOEN richt zich met haar thema Cultuur en Economie op het samenbrengen van kunstenaars en bedrijven om met oplossingen te komen voor maatschappelijke vraagstukken. DOEN is overtuigd van de meerwaarde die kunstenaars & culturele instellingen hier in kunnen brengen.'

Kunstenaars? organiseert tientallen projecten per jaar waarin kunstenaars op een verrassende manier bijdragen aan het oplossen van vraagstukken van organisaties uit de publieke sector, gezondheidszorg, in wijken en bedrijfsleven. Kunstenaars? werkt daardoor tegelijkertijd aan het vergroten van de inbreng van kunst in de samenleving en aan het versterken van de economische positie van kunstenaars.

HeART? verschijnt op 15 december, oplage 7500 en is verkrijgbaar bij de Kunstenaarslijn van Kunstenaars?: 0900-535 25 99 (10 ct. p/m)

Meer informatie op www.doen.nl en www.kunstenaarsenco.nl






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (