Nieuwe testmethodiek belooft belangrijke besparing

12/12/2008 14:13

Awareness Groep B.V.

Doorlooptijden van het testen van software zijn vaak veel te lang

Beneden-Leeuwen, 12 december 2008 Met de introductie van TEST-M, op 15 december 2008, vult de Awareness Groep een gat in de markt in voor het gestructureerd en efficiënt testen van informatiesystemen: Testen met minimale inspanning en maximaal resultaat.

TEST-M omvat een gestructureerd testtraject en beschrijft een aanpak voor veel voorkomende aandachtspunten bij het automatiseren, zoals pakketimplementatie of uitbesteding. Groot voordeel ten opzichte van andere methodieken is dat TEST-M veel verder in detail is uitgewerkt. Hij kan daarom sneller worden toegepast en geeft minder ruimte voor discussie over de te volgen aanpak. Met TEST-M is er een oplossing gekomen om de kosten van het testen van informatiesystemen flink terug te brengen zonder daarbij de kwaliteit van de informatiesystemen uit het oog te verliezen.

Het testen van informatiesystemen heeft in het afgelopen decennium een grote vlucht genomen. Bedrijven kunnen het zich niet veroorloven negatief in het nieuws te komen door falende computersystemen. Dit heeft geleid tot een explosieve groei in kosten en doorlooptijd van testen. Tot 50% van een projectbudget gaat op aan het testen van een informatiesysteem, alvorens het in gebruik kan worden genomen. Bij het ontwikkelen van TEST-M is gebleken dat hierop tot wel de helft bespaard kan worden.

TEST-M is de oplossing voor vermindering van de kosten van het testen van informatiesystemen, met behoud van kwaliteit. TEST-M richt haar pijlers op drie veelvoorkomende situaties: implementatie van configureerbare standaardpakketten, wijzigingen in ICT-infrastructuur en testen in een uitbestedingtraject. TEST-M biedt een vanuit de organisatie gedragen en gedegen risicogerichte testaanpak waarbij verder wordt gekeken dan alleen het testtraject.

Het is een effectieve wijze van testen:


- het maakt gebruik van de aanwezige kennis uit het eigen bedrijf;


- het ondersteunt een effectieve testorganisatie.

TEST-M is ontwikkeld door consultants van de Awareness Groep, die gezamenlijk beschikken over meer dan 50 jaar testervaring. De methodiek Test-M wordt beschreven in het gelijknamige boek, dat verkocht wordt via de website www.test-m.nl. Meer informatie over Test-M, de trainingen en de seminars vindt u eveneens op de website van Test-M.

Test-M is een product van de Awareness Groep (zie www.agroep.nl). De Awareness Groep is opgericht in 2000 en houdt zich bezig met het op bewuste wijze doorvoeren van verbeteringen in ICT-gerelateerde processen, die op een dusdanige manier in een organisatie geborgd worden dat er sprake is van duurzame resultaten. De toegevoegde waarde van de Awareness Groep bestaat uit praktische deskundigheid die leidt tot aantoonbare resultaten en niet slechts uit theoretische kennis.





http://www.agroep.nl

http://www.agroep.nl