Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers
BTTB: nieuwe dienstregeling van de NMBS biedt plussen en minnen
IC-trein naar Brecht: drie jaar vertraging
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling van de NMBS in. De Bond
van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) is tevreden met de betere
spreiding van de treindienst tussen Antwerpen en Brussel.
Sinds gisteren staat de nieuwe dienstregeling van de NMBS on-line. De
Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) is tevreden met de
uitbreiding van de treindienst tussen Antwerpen en Brussel. Vooral het
feit dat de treinen veel beter gespreid zijn, zal bij de reizigers in
goede aarde vallen.
Wel vindt de BTTB het bevreemdend dat de trein Brussel - Amsterdam
niet meer in Brussel-Noord stopt, maar nog wel in Mechelen. Mechelen
telt immers veel minder reizigers dan Brussel-Noord en in
Brussel-Noord zijn er meer aansluitingsmogelijkheden.
Reizigers tussen Mechelen en Leuven krijgen opnieuw te maken met een
flinke aanpassing, zij zullen in sommige gevallen van het station
Mechelen-Nekkerspoel moeten vertrekken. Ze krijgen wel een derde trein
per uur erbij.
Het spoornet wordt verrijkt met een nieuwe halte in Beervelde. Helaas
gaan er wegens allerlei technische problemen nog geen treinen rijden
naar Brecht. Volgens de BTTB is er in Brecht een groot
reizigerspotentieel.
De BTTB wijst erop dat sommige treinen opnieuw langer onderweg zijn.
Dit fenomeen doet zich voor tussen Antwerpen en Brussel en tussen
Herentals en Lier.
De gebruikers zijn van mening dat de NMBS na de inspanningen voor
Antwerpen - Brussel volgend jaar meer aandacht moet besteden aan de
oost-westverbindingen. Tussen Limburg en Hasselt zijn er te weinig
snelle treinen.
Een oud zeer blijft ook de magere dienstregeling in het weekend.
Terwijl het vrijetijdsvervoer toeneemt, blijft het treinaanbod
minimaal.
Treinklanten die willen reageren kunnen dat doen via www.bttb.be of
via ons forum.