Euro RSCG Worldwide uitgeroepen tot het grootste mondiale advertentiebureau
13/12/2008 03:04
PR Newswire
NEW YORK, December 13 /PRNewswire/ --
- Het jaarlijks verslag van Advertising Age toont een indrukwekkende
groei op de verschillende continenten
Euro RSCG Worldwide is in het verslag Wereldwijde Markthandelaren van
2008 van Advertising Age voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot het
grootste mondiale advertentiebureau op basis van het aantal rekeningen. In de
verslagen van 2006 en 2007 belandde Euro RSCG Worldwide op de eerste plaats
en ook dit jaar behield het deze classificatie dankzij groei in alle regio's
en zeer sterke prestaties van nieuwe projecten waaronder de toevoeging van
zeer grote merken zoals het volledige bedrijf Chivas (Pernod Ricard) ter
waarde van USD 90 miljoen, samen met zeer grote winsten uit NYSE Euronext,
The Hershey Company, Schering-Plough, McDonald's, Kraft, Jaguar, L'Oreal, HP
en Danone. Euro RSCG Worldwide voert de ranglijst aan met 55 mondiale klanten
en 1247 opdrachten. Hiermee overtreft het de bureaus McCann Erickson
Worldwide en Ogilvy & Mather waarmee het volgens de cijfers die deze week
door Advertising Age bekend zijn gemaakt de top drie vormt.
Van de Top 100 Wereldwijde Markthandelaren die wordt genoemd in het
verslag, werkt Euro RSCG Worldwide samen met 82 van deze merken, waaronder
Sanofi-Aventis, Sears, Reckitt Benckiser, L'Oreal, Danone Group, General
Electric, PSA Peugeot Citroen, Bayer, Schering-Plough Corp., Kraft, Walt
Disney, Carrefour en Ford Motor Company. Voor deze verantwoordelijkheden
wordt wereldwijd zorg gedragen vanuit de 233 vestigingen van Euro RSCG.
"We geloven dat een bureau zowel groot als ondernemend en zowel globaal
als creatief kan zijn en deze prijs is een verdere ondersteuning van deze
visie. Voor het derde jaar op rij uitgeroepen worden tot het grootste
mondiale bureau ter wereld is een hulde aan onze bekwaamheid om een model
voor globale klanten te leveren dat creatief, ondernemend en meetbaar is maar
vooral resultaten oplevert," zegt David Jones, algemeen directeur van Euro
RSCG Worldwide.
Advertising Age publiceert jaarlijks een lijst van de Top 100 Wereldwijde
Markthandelaren. Het volledige verslag van 2008, gepubliceerd op
www.AdAge.com, stelt de globale rekeningen van 24 van de grootste mondiale
advertentiebureaus op.
Info over Euro RSCG Worldwide
Euro RSCG Worldwide, dat in 2006 door Advertising Age en Campaign werd
uitgeroepen tot Mondiaal Agentschap van het Jaar, is een toonaangevend
geïntegreerd marketingcommunicatiebedrijf en heeft 233 vestigingen in 75
landen verspreid over Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en
Pacifisch-Azië. Euro RSCG biedt cliënten wereldwijd, regionaal en lokaal,
publiciteits- en marketingdiensten, bedrijfscommunicatie en interactieve
oplossingen. De klanten van het bedrijf zijn o.a. Air France, BNP Paribas,
Charles Schwab, Citigroup, Danone Group, Chivas, Heineken USA, IBM, Jaguar,
Kraft Foods, Lacoste, L'Oreal, PSA Peugeot Citroen, Reckitt Benckiser,
Sanofi-Aventis, Schering-Plough en Valspar. Euro RSCG Worldwide, gevestigd in
New York, is de grootste divisie van Havas, een wereldleider op het gebied
van communicatie (Euronext Paris SA: HAV.PA).
Mary Perhach, Global Chief Communications Officer van Euro RSCG Worldwide, +1-212-886-4418, +1-646-508-6415, of mary.perhach@eurorscg.com
-