70% Orders Deli XL online
11/12/2008 13:09
D
eli XL
Foodservice groothandel Deli XL ontvangt structureel meer dan 70% van het totaal aantal bestellingen via haar webwinkel en via XML-koppelingen. De webwinkel ontvangt bijna 2 miljoen orderregels per maand, waarmee Deli XL thuis hoort in de top van Nederlandse webwinkels. Andere bestelmogelijkheden zijn onder andere via handterminal, per fax en telefonisch via gespecialiseerde klantenservice afdelingen.
Foodservice groothandel Deli XL is al vanaf 1999 pionier in de branche met online bestellen en promoot haar webshop actief onder klanten. "Onze relaties in de horeca, catering en institutionele markt hebben zelf een keuze voor de bestelwijze, maar de klantvoorkeur is nu duidelijk internet", aldus Rene van Gelderen, manager Informatie Systemen. "De sterke toename van bestellingen via XML komt bovenop het succes van de webwinkel van Deli XL, die 60% van de orders binnenhaalt."
Webshop past bij klanten Deli XL
Het hoge percentage online bestellingen past bij de doelgroep van Deli XL, zo benadrukt Martin van Dam, directeur Marketing & E-commerce: "Voor bijvoorbeeld een restaurant is de webshop heerlijk, want juist zij kunnen zo dag èn nacht altijd en overal eenvoudig bestellen en artikelinformatie raadplegen."
Jungle Minds begeleidt nieuwe internetstrategie
Deli XL verwacht met haar online activiteiten nog verder te groeien, waarbij de functionaliteit en interactiviteit zal toenemen. Martin van Dam: "De website wordt een sterk platform om goed advies te geven over bijvoorbeeld het dagverse assortiment, te communiceren met klanten en onze liefde voor eten en drinken over te dragen." Deli XL selecteerde daarvoor de internet consultants van Jungle Minds (voorheen: Jungle Rating) als partner voor de nieuwe internetstrategie. Deli XL verwacht in de loop van 2009 haar nieuwe website te lanceren.
http://www.delixl.nl