Ingezonden persbericht


ELLE en Quote winnen Mercurs

Amsterdam, dinsdag 9 december 2008

Hachette Filipacchi Media Nederland heeft gisteravond tijdens het elfde TijdschriftenGala van de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) twee van de tien te vergeven Mercurs in de wacht gesleept. De Mercurs zijn de belangrijkste jaarlijkse onderscheidingen in de tijdschriftenbranche.

ELLE won de Sandd Mercur Crossmediaal concept van het Jaar voor het merk ELLE. 'ELLE is een wereldmerk in print, met vele oogstrelende spin-offs,' stelt ELLE-hoofdredacteur Cécile Narinx, 'Het is ook digitaal een doorslaand succes, met ellegirl.nl en de portal elle.nl, compleet met ELLE tv. Daarnaast komt ELLE tot leven in evenementen als de ELLE Style Awards en Inside Design en zijn de titels present in analoge tv-programma's. Met de luxeartikelen die het ELLE-logo dragen is het ELLE-merk op alle denkbare fronten vertegenwoordigd. Met als grote gemene deler: kwaliteit en stijl worden met zorg en smaak bewaakt.'

Kijk voor meer informatie op ELLE.nl: http://www.elle.nl/lifestyle/nieuws/ELLE-wint-Mercur

Het juryrapport over ELLE:

De verschillende printversies van de ELLE-titels zijn, elk op een eigen, passende wijze, bijzonder goed vertaald naar een driedimensionaal aanbod. Daarmee is de specifieke ELLE- consument volledig doordrongen geraakt van het merk ELLE. En voor adverteerders is zodoende een crossmediaal platform gecreëerd waarmee de specifieke ELLE-doelgroep via alle mediamiddelen bereikt wordt.

Quote viel in de prijzen met de TNT Post Mercur Marketingactie van het Jaar voor de Quote 500 editie 2007. 'De toevoeging van de gemeentelijst was een even arbeidsintensieve als sublieme zet, wat zich vertaalde in de best verkochte Quote 500 ooit', aldus Quote-hoofdredacteur Sjoerd van Stokkum. 'Maar nog belangrijker: eindelijk weet u hoe rijk uw buurman echt is. Ook in de editie 2008 hebben we trouwens weer een vernieuwde gemeentelijst opgenomen.'

Kijk voor meer informatie op Quotenet.nl: http://www.quotenet.nl/biz/mercur_voor_marketing_quote_500.php

Het juryrapport over Quote:

De jury was van mening dat de Quote 500 de Mercur Marketingactie van het Jaar verdient omdat op bijzondere wijze een toevoeging is gegeven aan de formule van de Quote 500. Nu niet alleen de 500 rijkste Nederlanders in het blad staan maar ook de rijkste inwoners per gemeente, wordt de Quote 500 ineens voor veel meer mensen interessant. En dat zonder daarbij iets van zijn oorspronkelijkheid te verliezen. Deze actie heeft zich dan ook vertaald in een ongekend hoge verkochte Losse Verkoop-oplage van meer dan 100.000 exemplaren.

De Mercur-prijzenkast van Hachette Filipacchi Media Nederland:

2008: Mercur Crossmediaal concept van het Jaar (ELLE - het merk) Mercur Marketingactie van het Jaar (Quote 500 rijkste Nederlanders) 2007: Mercur Tijdschriftreportage van het Jaar (250 Rijksten van de 17e Eeuw, Quote) 2006: Mercur Hoofdredacteur van het Jaar (Carmen Straatsma, ELLEGirl) Mercur Merkextensie van het Jaar (Inside Design, ELLE Wonen) 2005: Mercur Lancering van het Jaar (Red)
2004: Mercur Hoofdredacteur van het Jaar (José Rozenbroek, ELLE) Mercur Artdirection van het Jaar (Durk Hattink, Quote) 2003: Mercur Lancering van het Jaar (ELLEgirl)
2001: Mercur Tijdschrift van het Jaar (ELLE)
2000: Mercur Visualiser van het Jaar (Esther Zilversmit en Appie Bood, Quote) 1999: Mercur Tijdschrift van het Jaar (Quote)
1998: Mercur Hoofdredacteur van het Jaar (Jort Kelder, Quote)