Volvo Trucks introduceert online klantenmagazine
(12/8/2008)
Vandaag introduceert Volvo Trucks een online versie van haar
klantenmagazine âVolvo Trucksâ. Het gedrukte magazine bereikt meer dan
2,5 miljoen lezers in 28 verschillende landen in Europa en wordt nu
aangevuld met een web versie. Volvo Trucks wil hiermee het bereik van
haar magazine verder vergroten.
Bezoekers van het online magazine vinden niet alleen een archief met
daarin artikelen uit recente en oudere uitgaven, maar treffen ook
unieke web gerelateerde paginaâs aan, zoals web TV. Een geavanceerde
zoekfunctie helpt bezoekers te vinden wat zij het meest interessant
vinden.
Transportbranche aan het woord
âOns doel is om het dagelijkse leven van chauffeurs en truckeigenaren
te beschrijven en de uitdagingen waar zij iedere dag voor staan voor
het voetlicht te brengen. âVolvo Trucksâ beschrijft de
transportbranche vanuit verschillende perspectieven â vanuit de visie
van onafhankelijke (familie)bedrijven tot aan die van grote
internationale ondernemingen. We kijken echter ook naar andere
kwesties die in de transportbranche spelenâ vertelt Susanne Frödin,
manager van de Volvo Trucksâ klantenmagazines in Europa. âHet online
magazine is een schatkamer van interessante en fascinerende artikelen
over trucks en de transportindustrie. Op de site vindt men branche- en
productnieuws, maar de lezer krijgt ook de gelegenheid een blik achter
de schermen te werpen bij de ontwikkeling van tal van producten.â
Dichter bij lezer
Cynthia van `t Hoff, redacteur van de Nederlandse uitgave, legt uit:
âVolvo Trucksâ hoort bij onze lezers; het is âhunâ magazine. Nu veel
lezers toegang hebben tot allerlei nieuwskanalen en blogs op het web,
zowel via hun mobiele telefoon als via de PC, is het voor ons een
logische stap het platform waarop âVolvo Trucksâ beschikbaar is te
vergroten. Bovendien kunnen we door de invoering van een web magazine
in direct contact met onze lezers komen. Om dit te bereiken hebben we
een gebruiksvriendelijke online versie van ons klantenmagazine
opgezet.â
BedrijfsautoRAI