- PERSBERICHT -
Met abonnementenplan en zelfmaakmodesite
Jansen & Janssen winnen finale Big Idea Contest
Hoofddorp, 5 december 2008 - Marketingstrateeg Michiel Jansen en beeldredacteur Maaike Janssen zijn de twee absolute winnaars van de Big Idea Contest van Sanoma Uitgevers. Michiel won gisteren op de finale met zijn abonnementenplan Switch & Save, Maaike met haar idee voor de zelfmaakmodesite Hand Made.
Na de zenuwslopende finale reikte presentator Jort Kelder aan beide winnaars een cheque uit ter waarde van ¤ 2.500. Bovendien gaat Sanoma Uitgevers onderzoeken of de winnende ideeën ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.
De twee winnaars
De Big Idea Contest kent twee categorieën: intern, voor de medewerkers van Sanoma Uitgevers dus, en extern, voor deelnemers van buiten. Met 215 inschrijvingen hebben de winnaars dit jaar enorm veel concurrentie moeten verslaan.
Michiel Jansen: Switch & Save
Michiel Jansen is door de vakjury uitgeroepen tot externe winnaar van 2008. Met zijn Big Idea Switch & Save geeft hij volgens eigen zeggen een nieuwe betekenis aan het begrip schaalvoordeel. Switch & Save geeft consumenten de kans om een abonnement aan te gaan met de uitgever in plaats van met een losse titel. Wie is uitgekeken op een blad zegt zijn abonnement niet op, maar switcht naar een andere titel.
Michiel is 35 jaar en vader van drie kinderen. In zijn dagelijks leven is hij strateeg en hoofd productontwikkeling bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in het produceren en automatiseren van marketingprocessen. "Ik ben ontzettend blij," zegt hij. "Ik heb altijd zoveel ideeën en ben er ontzettend trots op dat er nu eentje in de spotlights staat!"
Maaike Janssen: Hand Made
Maaike Janssen, beeldredacteur bij Viva, werd de interne winnaar van de ideeënwedstrijd. Maaike is 35 jaar en moeder van twee kinderen. Met haar idee voor Hand Made, een website voor zelfmaakmode voor dummies, kun je je eigen mode samenstellen uit allerlei modellen, kragen, boorden, stiksels, enzovoorts. En die dan door anderen, die zich aanbieden, laten maken. Dit concept speelt in op individuele creaties, originaliteit en duurzaamheid.
"Overdonderd ben ik!" reageert Maaike. "Dat ik gewonnen heb! Ik vond alle ideeën namelijk goed. Ik vind het een heel leuk initiatief van Sanoma om dit soort dingen onder de aandacht te brengen. Normaal blijven veel ideeën alleen op de werkvloer liggen."
Iedereen kan meedoen
Sinds vorig jaar houdt Sanoma Uitgevers elk jaar een Big Idea Contest. Iedereen, van student tot professional, kan zich ervoor inschrijven. Met deze multimediale ideeënwedstrijd biedt Sanoma Uitgevers een podium aan iedereen die een goed idee denkt te hebben voor print, online, events of mobiel. De winnaars ontvangen een cheque ter waarde van ¤ 2.500. Daarnaast onderzoekt Sanoma Uitgevers of de ideeën daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers:
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (