Persbericht

HP en MTV organiseren voor de tweede keer een wereldwijde Notebook PC Design wedstrijd voor jongeren

AMSTELVEEN, 5 november 2008 ­ HP en MTV organiseren voor de tweede keer een wereldwijde design competitie, waarin jongeren wordt gevraagd een ontwerp voor een 'special edition' HP notebook PC te maken.

Tot 5 december 2008 kan iedereen zijn ontwerp op www.mtvengineroom.com indienen.

"Jongeren zijn de meest getalenteerde en creatieve digitale artiesten," aldus Luciana Broggi, vice president, Group Marketing, HP Personal Systems Group, Europe, Middle East and Africa. "De samenwerking met MTV op het gebied van de 'Engine Room' notebook design wedstrijd geeft mensen overal ter wereld de kans hun creativiteit te laten zien."

Bezoekers van de "Engine Room" website kunnen ontwerpen plaatsen, maar ook hun stem uitbrengen op hun favoriet, waarbij ze automatisch kans maken op prijzen. De wedstrijd is het vervolg op de succesvolle competitie die vorig jaar plaatsvond. Meer dan 8.500 designs werden destijds ingediend door jongeren uit 112 landen verspreid over heel de wereld. De twintig jarige Joao Oliveira uit Porto, Portugal, was de winnaar en zijn ontwerp is gebruikt voor de eerste HP 'Artist Edition' notebook PC (zie afbeelding).

Ook dit jaar wordt een special edition HP Pavilion notebook PC voorzien van het winnende design. Naast zijn zelf ontworpen HP notebook ontvangt de winnaar een HP printer en mag hij of zij de 2009 MTV Awards show als VIP gast bijwonen. Daarnaast krijgen vier regionale winnaars een HP Pavilion dv7z notebook met een skin in hun eigen design en een HP printer. Over HP
HP, 's werelds grootste technologiebedrijf, maakt het gebruik van technologie eenvoudiger voor al haar klanten ­ van de individuele consument tot de grootste multinational. Het portfolio omvat printing en personal computing producten, IT services, software en IT oplossingen. HP heeft op 26 augustus 2008 de overname van EDS voltooid.