Dienstenbond CNV

Nieuws

5 december 2008

Roosterproblemen ANWB Alarmcentrale

Januari 2008 zijn de medewerkers van callcenter overgegaan naar de alarmcentrale. Die medewerkers vallen onder het sociaal plan en tijdens de cao onderhandelingen heeft CNV Dienstenbond met de werkgever gesproken over de financiële gevolgen. Naar nu blijkt gaan deze medewerkers ook vallen onder de nieuwe roostersystematiek van de alarmcentrale wat een vergaande verslechtering is.

Dit leidt tot veel onrust en daarom houden de vakbonden 23 december ledenvergaderingen op de locatie in Assen. Ook niet-leden zijn uitgenodigd en worden opgeroepen aanwezig te zijn.

De onderhandelingen over het nieuwe sociaal plan 2009 en verder, hebben wegens omstandigheden even stil gelegen. Zodra wij nieuws hebben kunt u uiteraard een nieuwsbrief van ons verwachten. De volgende vergadering staat gepland op woensdag 17 december.

Ex-callcentermedewerkers krijgen andere roostersystematiek In oktober zijn er presentaties geweest voor de ex-callcentermedewerkers. Dit heeft tot veel onrust geleid gezien de daar gepresenteerde verslechteringen. Uiteraard hebben wij contact opgenomen met de directie over de presentaties. Naar onze mening gingen die voorstellen zelfs nog verder dan wat er bij de alarmcentrale is geregeld.

Wij hebben dan ook aangegeven dat dat sowieso niet kan, aangezien er dan sprake is van een wijziging van bestaande roostersystematiek waar de OC eerst zijn instemming voor moet geven. Dat is er niet en eris ook niet naar gevraagd. De OC heeft inmiddels aan de directie geadviseerd om, totdat er overleg is geweest met de vakbonden, de oude roosters te blijven gebruiken.

Naar aanleiding van onze opmerkingen vinden er nieuwe presentaties plaats de komende weken. Wij raden alle belanghebbenden aan naar deze bijeenkomsten te gaan, want ondanks dat een deel wordt teruggedraaid blijft een deel van de verslechteringen overeind. De roostersystematiek van de alarmcentrale blijft slechter dan die van het callcenter waar medewerkers naar zijn overgegaan. Ook wij zullen een aantal keren aanwezig zijn om te horen wat de nieuwe voorstellen zijn.

De situatie nu
In de oude cao staat het callcenter apart genoemd en daar stonden nog afspraken in over hoe om te gaan met de roosters. Toen het callcenter werd ingevoegd in de alarmcentrale bestond het callcenter feitelijk niet meer. Daarmee vervielen de regels uit de cao en vallen zij onder het sociaal plan waarin met name de financiële gevolgen geregeld worden.

Tijdens de cao onderhandelingen hebben de vakbonden bereikt dat er een langere overgangstermijn zou zijn voor de financiële achteruitgang. De werkgever heeft echter niet aangegeven dat daarnaast de roostergevolgen groot zijn. Zo is er straks o.a. geen basisjaarrooster meer, worden de diensttijden aangepast en wijzigt de verlofprocedure.

Wij nodigen de ex-callcentermedewerkers (ook niet leden) uit te komen naar de vakbondsvergadering van 23 december op de locatie in Assen. Sessie 1 is van 14 tot 15 uur en sessie 2 van 15.30 tot 16.30 uur. Vraag ook uw collega's te komen en benadruk ook bij hen het belang van het lidmaatschap.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met uw bestuurder Harrie de Vaan. U kunt hem bereiken op telefoonnummer 010-2651111 of per email op het adres h.devaan@remove-this.cnvdibo.nl.

Lid-werft-lid-actie
CNV Dienstenbond heeft nu een lid-werft-lid-actie: Werft u 3, 5 of 10 collega's als lid, dan ontvangt u als dank respectievelijk 75, 150 en maar liefst 350 euro (zie achterzijde).

Ledenwerfactie! Doe mee en win!
De beste reclame is mond-op-mond reclame! En de beste werving gaat vaak op een persoonlijk manier. De benadering van collega's, vrienden, familie of kennissen voor een lidmaatschap werkt vaak heel goed!

Met ingang van 2008 willen wij u graag extra belonen voor het aanbrengen van nieuwe leden. Naast de gebruikelijke waardebon van 10 euro ontvangt u nu tevens een waardepunt per geworven lid waarmee u kunt sparen voor mooie, exclusieve prijzen.

Heeft u drie waardepunten in uw bezit (na drie nieuwe leden te hebben aangebracht) dat kunt u al kiezen uit de volgende drie prijzen:
- Ipod Shuffle, nationale dinerbon t.w.v. 75 euro of Irischeques t.w.v. 75 euro
Heeft u vijf waardepunten dan mag u kiezen uit:
- Ipod Nano, een Eventbon t.w.v. 150 euro of Irischeques t.w.v. 150 euro
En bij tien waardepunten:

- Luxe Ipod touch of navigatieset, een VCK Reischeque t.w.v. 375 euro of Irischeques t.w.v. 375 euro

Let op:
De nieuwe leden die u werft moeten werkzaam zijn in de dienstverlenende sector (i) en daarmee dus vallen onder CNV Dienstenbond! Wilt u met het oog op de werving onze ledenvoordelen nog eens op een rijtje zien, kijk dan op deze website onder ledenvoordelen.
Heeft u vragen over de actie? Neem dan contact op met onze ledenservice (tel.nr. 023 -565 10 52 of e-mail
ledenservice@remove-this.cnvdibo.nl).

De cadeaubon t.w.v. EUR 10.00 als welkomstcadeau op de aanmeldingsbon, is komen te vervallen. In plaats daarvan krijgt het nieuwe lid, bij het verstrekken van een automatische incasso, de eerste drie maanden een gratis lidmaatschap aangeboden