Nieuws
5 december 2008
Roosterproblemen ANWB Alarmcentrale
Januari 2008 zijn de medewerkers van callcenter overgegaan naar de
alarmcentrale. Die medewerkers vallen onder het sociaal plan en
tijdens de cao onderhandelingen heeft CNV Dienstenbond met de
werkgever gesproken over de financiële gevolgen. Naar nu blijkt gaan
deze medewerkers ook vallen onder de nieuwe roostersystematiek van de
alarmcentrale wat een vergaande verslechtering is.
Dit leidt tot veel onrust en daarom houden de vakbonden 23 december
ledenvergaderingen op de locatie in Assen. Ook niet-leden zijn
uitgenodigd en worden opgeroepen aanwezig te zijn.
De onderhandelingen over het nieuwe sociaal plan 2009 en verder,
hebben wegens omstandigheden even stil gelegen. Zodra wij nieuws
hebben kunt u uiteraard een nieuwsbrief van ons verwachten. De
volgende vergadering staat gepland op woensdag 17 december.
Ex-callcentermedewerkers krijgen andere roostersystematiek
In oktober zijn er presentaties geweest voor de
ex-callcentermedewerkers. Dit heeft tot veel onrust geleid gezien de
daar gepresenteerde verslechteringen. Uiteraard hebben wij contact
opgenomen met de directie over de presentaties. Naar onze mening
gingen die voorstellen zelfs nog verder dan wat er bij de
alarmcentrale is geregeld.
Wij hebben dan ook aangegeven dat dat sowieso niet kan, aangezien er
dan sprake is van een wijziging van bestaande roostersystematiek waar
de OC eerst zijn instemming voor moet geven. Dat is er niet en eris
ook niet naar gevraagd. De OC heeft inmiddels aan de directie
geadviseerd om, totdat er overleg is geweest met de vakbonden, de oude
roosters te blijven gebruiken.
Naar aanleiding van onze opmerkingen vinden er nieuwe presentaties
plaats de komende weken. Wij raden alle belanghebbenden aan naar deze
bijeenkomsten te gaan, want ondanks dat een deel wordt teruggedraaid
blijft een deel van de verslechteringen overeind. De
roostersystematiek van de alarmcentrale blijft slechter dan die van
het callcenter waar medewerkers naar zijn overgegaan. Ook wij zullen
een aantal keren aanwezig zijn om te horen wat de nieuwe voorstellen
zijn.
De situatie nu
In de oude cao staat het callcenter apart genoemd en daar stonden nog
afspraken in over hoe om te gaan met de roosters. Toen het callcenter
werd ingevoegd in de alarmcentrale bestond het callcenter feitelijk
niet meer. Daarmee vervielen de regels uit de cao en vallen zij onder
het sociaal plan waarin met name de financiële gevolgen geregeld
worden.
Tijdens de cao onderhandelingen hebben de vakbonden bereikt dat er een
langere overgangstermijn zou zijn voor de financiële achteruitgang. De
werkgever heeft echter niet aangegeven dat daarnaast de
roostergevolgen groot zijn. Zo is er straks o.a. geen basisjaarrooster
meer, worden de diensttijden aangepast en wijzigt de verlofprocedure.
Wij nodigen de ex-callcentermedewerkers (ook niet leden) uit te komen
naar de vakbondsvergadering van 23 december op de locatie in Assen.
Sessie 1 is van 14 tot 15 uur en sessie 2 van 15.30 tot 16.30 uur.
Vraag ook uw collega's te komen en benadruk ook bij hen het belang van
het lidmaatschap.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen
met uw bestuurder Harrie de Vaan. U kunt hem bereiken op
telefoonnummer 010-2651111 of per email op het adres
h.devaan@remove-this.cnvdibo.nl.
Lid-werft-lid-actie
CNV Dienstenbond heeft nu een lid-werft-lid-actie: Werft u 3, 5 of 10
collega's als lid, dan ontvangt u als dank respectievelijk 75, 150 en
maar liefst 350 euro (zie achterzijde).
Ledenwerfactie! Doe mee en win!
De beste reclame is mond-op-mond reclame! En de beste werving gaat
vaak op een persoonlijk manier. De benadering van collega's, vrienden,
familie of kennissen voor een lidmaatschap werkt vaak heel goed!
Met ingang van 2008 willen wij u graag extra belonen voor het
aanbrengen van nieuwe leden. Naast de gebruikelijke waardebon van 10
euro ontvangt u nu tevens een waardepunt per geworven lid waarmee u
kunt sparen voor mooie, exclusieve prijzen.
Heeft u drie waardepunten in uw bezit (na drie nieuwe leden te hebben
aangebracht) dat kunt u al kiezen uit de volgende drie prijzen:
- Ipod Shuffle, nationale dinerbon t.w.v. 75 euro of Irischeques
t.w.v. 75 euro
Heeft u vijf waardepunten dan mag u kiezen uit:
- Ipod Nano, een Eventbon t.w.v. 150 euro of Irischeques t.w.v. 150
euro
En bij tien waardepunten:
- Luxe Ipod touch of navigatieset, een VCK Reischeque t.w.v. 375 euro
of Irischeques t.w.v. 375 euro
Let op:
De nieuwe leden die u werft moeten werkzaam zijn in de
dienstverlenende sector (i) en daarmee dus vallen onder CNV
Dienstenbond! Wilt u met het oog op de werving onze ledenvoordelen nog
eens op een rijtje zien, kijk dan op deze website onder
ledenvoordelen.
Heeft u vragen over de actie? Neem dan contact op met onze
ledenservice (tel.nr. 023 -565 10 52 of e-mail
ledenservice@remove-this.cnvdibo.nl).
De cadeaubon t.w.v. EUR 10.00 als welkomstcadeau op de aanmeldingsbon,
is komen te vervallen. In plaats daarvan krijgt het nieuwe lid, bij
het verstrekken van een automatische incasso, de eerste drie maanden
een gratis lidmaatschap aangeboden
Dienstenbond CNV