Nedstat en Tripolis starten samenwerking
Productintegratie verhoogt conversie e-mail campagnes
Amsterdam, 5 December 2008 - Tripolis, vooraanstaand E-mail Service
Provider (ESP) en Nedstat, Europees leider in web analytics, hebben de
krachten gebundeld en een naadloze integratie van hun producten
gerealiseerd. De conversie van e-mail campagnes kan aanzienlijk worden
verhoogd door op gedrag gebaseerde doelgroepen te selecteren en deze
gericht e-mail berichten te sturen.
De nieuwe samenwerking stelt gemeenschappelijke klanten in staat
accuraat en real-time inzicht te krijgen in het gedrag van e-mail
ontvangers nadat zij hebben doorgeklikt naar de website. Belangrijk
informatie zoals het aantal verstuurde e-mails, bounce-, open- en
click through rate kan nu in een overzicht met on-site gedrag en
conversie in Sitestat getoond worden. Bovendien kunnen gebruikers met
de eenvoudige 'drag and drop' functionaliteit bezoekersgroepen
selecteren die niet geconverteerd zijn, om deze vervolgens vanuit
Tripolis Dialogue een gerichte re-mail te versturen.
Willem Stam, Partner bij Tripolis: "Klanten willen steeds gerichter
e-mails versturen om zo de effectiviteit van hun campagnes te
verbeteren. De integratie met Sitestat stelt hen in staat dat op een
eenvoudige wijze te realiseren. Het on-site gedrag van bezoekers wordt
direct gebruikt om de conversie van de e-mail campagnes te verhogen."
Michiel Eielts, VP Partnerships bij Nedstat: "Het is gebleken dat het
gebruik van behavioural data bij campagnes de conversie aanzienlijk
verhoogt. Ons development team heeft prachtig werk geleverd door deze
geavanceerde functionaliteit zodanig in te bouwen dat iedere marketing
professional er eenvoudig mee aan de slag kan."
De samenwerking wordt mogelijk gemaakt door Sitestat's RING⢠platform
dat een raamwerk biedt voor integratie met ieder type online marketing
applicatie. Door open standaarden te gebruiken zoals SOAP en HTTP is
het mogelijk om data direct door te geven van marketing applicaties
naar Sitestat en terug.
Naast de integratie met Tripolis is Nedstat samenwerkingen aangegaan
met aanbieders van diverse online marketing oplossingen, waaronder
e-mail marketing, performance measurement, video platformen, on-site
search en navigatie, content management en meer.
De integratie is per direct beschikbaar voor alle gemeenschappelijke
klanten van Sitestat en Tripolis.
Over Tripolis
Tripolis Solutions, opgericht in 1997, is een van de eerste Europese
e-mail service providers (ESP) die technische oplossingen ontwikkelt
op het gebied van e-mail marketing en e-mail publishing. Tripolis
helpt haar opdrachtgevers bij het aangaan, onderhouden en uitbouwen
van relaties. Een van de oplossingen die Tripolis levert is Tripolis
Dialogue, een multi-channel communicatie-oplossing die als SAAS
(Software As A Service) wordt geleverd. Gebruikers hebben niet meer
dan een browser nodig om e-mail nieuwsbrieven te maken, SMS-berichten
te versturen en complete multi-channel campagnes uit te voeren.
De software van Tripolis beschikt over uitgebreide
integratiemogelijkheden, waardoor met behulp van webservices de
functionaliteiten via iedere willekeurige andere applicatie ingezet
kunnen worden.
De Tripolis oplossingen worden geleverd en geïmplementeerd via een
value added reseller netwerk.
Zet online campagnes effectiever in
* Identificeer de meest waardevolle bezoekers
* Voldoe beter aan de wensen van bezoekers
* Zet online campagnes effectiever in
Nedstat