Nedstat

Nedstat en Tripolis starten samenwerking

Productintegratie verhoogt conversie e-mail campagnes

Amsterdam, 5 December 2008 - Tripolis, vooraanstaand E-mail Service Provider (ESP) en Nedstat, Europees leider in web analytics, hebben de krachten gebundeld en een naadloze integratie van hun producten gerealiseerd. De conversie van e-mail campagnes kan aanzienlijk worden verhoogd door op gedrag gebaseerde doelgroepen te selecteren en deze gericht e-mail berichten te sturen.

De nieuwe samenwerking stelt gemeenschappelijke klanten in staat accuraat en real-time inzicht te krijgen in het gedrag van e-mail ontvangers nadat zij hebben doorgeklikt naar de website. Belangrijk informatie zoals het aantal verstuurde e-mails, bounce-, open- en click through rate kan nu in een overzicht met on-site gedrag en conversie in Sitestat getoond worden. Bovendien kunnen gebruikers met de eenvoudige 'drag and drop' functionaliteit bezoekersgroepen selecteren die niet geconverteerd zijn, om deze vervolgens vanuit Tripolis Dialogue een gerichte re-mail te versturen.

Willem Stam, Partner bij Tripolis: "Klanten willen steeds gerichter e-mails versturen om zo de effectiviteit van hun campagnes te verbeteren. De integratie met Sitestat stelt hen in staat dat op een eenvoudige wijze te realiseren. Het on-site gedrag van bezoekers wordt direct gebruikt om de conversie van de e-mail campagnes te verhogen."

Michiel Eielts, VP Partnerships bij Nedstat: "Het is gebleken dat het gebruik van behavioural data bij campagnes de conversie aanzienlijk verhoogt. Ons development team heeft prachtig werk geleverd door deze geavanceerde functionaliteit zodanig in te bouwen dat iedere marketing professional er eenvoudig mee aan de slag kan."

De samenwerking wordt mogelijk gemaakt door Sitestat's RING⢠platform dat een raamwerk biedt voor integratie met ieder type online marketing applicatie. Door open standaarden te gebruiken zoals SOAP en HTTP is het mogelijk om data direct door te geven van marketing applicaties naar Sitestat en terug.

Naast de integratie met Tripolis is Nedstat samenwerkingen aangegaan met aanbieders van diverse online marketing oplossingen, waaronder e-mail marketing, performance measurement, video platformen, on-site search en navigatie, content management en meer.

De integratie is per direct beschikbaar voor alle gemeenschappelijke klanten van Sitestat en Tripolis.

Over Tripolis
Tripolis Solutions, opgericht in 1997, is een van de eerste Europese e-mail service providers (ESP) die technische oplossingen ontwikkelt op het gebied van e-mail marketing en e-mail publishing. Tripolis helpt haar opdrachtgevers bij het aangaan, onderhouden en uitbouwen van relaties. Een van de oplossingen die Tripolis levert is Tripolis Dialogue, een multi-channel communicatie-oplossing die als SAAS (Software As A Service) wordt geleverd. Gebruikers hebben niet meer dan een browser nodig om e-mail nieuwsbrieven te maken, SMS-berichten te versturen en complete multi-channel campagnes uit te voeren.

De software van Tripolis beschikt over uitgebreide integratiemogelijkheden, waardoor met behulp van webservices de functionaliteiten via iedere willekeurige andere applicatie ingezet kunnen worden.

De Tripolis oplossingen worden geleverd en geïmplementeerd via een value added reseller netwerk.
Zet online campagnes effectiever in

* Identificeer de meest waardevolle bezoekers
* Voldoe beter aan de wensen van bezoekers
* Zet online campagnes effectiever in