Nieuwe internetdienst: checkmijntekst.nl
Het belang van goed Nederlands
MUSSELKANAAL, 20081204 -- Vers vanuit de schoolbanken nemen twee meiden (leeftijd: 25 en 26) het initiatief tot het starten van een eigen onderneming. Vanuit hun studie communicatiekunde (RuG Groningen) goed bedreven in de Nederlandse taal, brengen ze vanaf oktober 2008 hun kwaliteit op de markt onder de naam 'Checkmijntekst.nl'.
Inderdaad, met een knipoog naar de 'vervuiling van de Nederlandse taal'. De missie: de tekst van de opdrachtgever goed, goedkoop en snel controleren en/of herschrijven op de criteria van goed Nederlands.
Vanaf het allereerste begin, een heus marketingplan, is gebouwd aan een solide ondernemingsplan. Helemaal volgens het boekje: van doel naar doelgroepen, van marktbenadering tot mediakeuze. Tijdens dit proces werd al gauw duidelijk dat de mogelijkheden eindeloos waren.
Communicatieafdelingen en grafisch ontwerpers kunnen de dienst gebruiken bij tijdgebrek of de wens naar zekerheid van een goede tekst. Maar de dienst is ook ideaal voor ondernemers die niet de beschikking hebben over een tekstschrijver. Of bijvoorbeeld voor studenten die hun scriptie of stageverslag willen laten controleren.
Voor meer informatie zie: www.checkmijntekst.nl
Ingezonden persbericht