Infostrada Sports neemt belang in Sport2Media
04/12/2008 15:42
Infostrada
Infostrada Sports zet volgende stap in ambitieus groeiplan
Infostrada Sports maakt vandaag bekend een aandelenbelang te nemen in Sport2Media. Sport2Media ontwikkelt, beheert en exploiteert onder andere het Sport-on-Demand platform voor digitale video distributie en is hiermee marktleider in Nederland.
Philip Hennemann, directeur Infostrada Sports: "Infostrada Sports zet met dit belang twee stappen voorwaarts. Enerzijds kunnen we zo aan de groeiende behoefte van onze online klanten voldoen door, geïntegreerd met onze data, gerelateerde video mee te leveren. Anderzijds is onze sportdata in hoge mate geschikt om als metadata voor andere content te fungeren. Samen met Sport2Media kunnen we video archieven van rechtenhouders ontsluiten en een end-to-end oplossing, van opslag tot exploitatie bieden. We zijn al samen bij soortgelijke projecten betrokken zoals het Eredivisie Archief. Wij zijn er vast van overtuigd dat dit één van de grootste groeimarkten is".
Roderick Weerman directeur van Sport2Media: "Sport2Media zocht een buitenlandse markt voor haar diensten. Infostrada Sports haalt het merendeel van de omzet buiten Nederland en wel bij precies die klanten, zoals Internationale Sport Federaties, die wij zoeken voor onze eigen internationale groei. Een ideale opstap naar groei buiten de grenzen en schaalgrootte om onze investering sneller te laten renderen. Daarnaast willen onze klanten steeds meer gerelateerde content en redactie rond hun eigen video content presenteren. Ook hier vult Infostrada Sports ons naadloos aan."
Philip Hennemann: "Beide partijen hebben overwogen zelf het wiel uit te vinden, maar de competenties sluiten te goed bij elkaar aan en in sport is timing cruciaal. Het is nu de tijd om dit soort diensten goed in de markt te zetten, samen kan dat sneller, beter en goedkoper".
Over Infostrada Sports
Infostrada Sports, verzamelt, analyseert en distribueert sport content over meer dan 100 sporten. Alle feiten, cijfers, statistieken, nieuws, foto's en video's van wedstrijden, atleten, teams, competities, toernooien, stadiums, sponsoren en veel meer worden opgeslagen in één van werelds grootste sportdatabases. Deze sport content wordt geleverd aan TV, Online, kranten, tijdschriften, radio, federaties, bonden, evenementen organisaties, sportsites, portals, wap en sms providers.
Dankzij het digitale tijdperk kan Infostrada Sports de data op elk platform, in elk gewenst formaat, in elke taal, overal en altijd leveren. Enkele voorbeelden uit de lijst van honderden klanten zijn; FIFA, IOC, UCI, FIH, FISA, NOC-NSF, EUROSPORT, Reuters, AFP, ANP, AAP, DR, SVT, BBC, NOS, , RTL, ZDF, BBC, Telegraaf, AD verschillende Olympische en Aziatische Spelen, etc.
Infostrada Sports heeft 6 vestigingen en ruim 100 medewerkers verdeeld over het hoofdkantoor in Nederland en kantoren in Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Australië en Engeland.
Over Sport2Media
Sport2Media werkt samen met opdrachtgevers en partners om de mogelijkheden van content-exploitatie via nieuwe media (Internet, Digitale TV, mobiel en narrowcasting) ten volle te benutten. Sport2Media heeft ruime ervaring met het adviseren van sportorganisaties en sportsponsors met betrekking tot media en exploitatiemodellen. Sport2Media ontwikkelt multimediaplatforms en heeft de creatieve capaciteiten en faciliteiten voor de productie en digitale distributie van video content.
Sport2Media werkt o.a. samen met KNVB, Eredivisie CV, Ajax, PSV, KNVB, Eredivisie, ADO Den Haag, De Graafschap, Sparta Rotterdam, FC Utrecht, Willem II en NOC-NSF. In diverse projecten wordt samengewerkt met Endemol, het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, KPN en AEGON. Momenteel levert Sport2Media op interim basis de sponsormanager van Heineken Nederland.
Sport2Media is gevestigd op het Media Park in Hilversum waar een 15-tal mensen voor de diverse opdrachtgevers en partners aan het werk zijn.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.infostradasports.com