Ingezonden persbericht
Verkoopcijfers van Dora artikelen breken alle records
-Paramount Home Entertainment door magische grens van 2 miljoen met Dora dvd's-
Amsterdam, 4 december 2008
Nick Jr. character Dora geniet ongekende populariteit. Deze populariteit van Dora wordt weerspiegeld in de hoeveelheid en diversiteit van de consumentenproducten die de toonbank overgaan. Paramount Home Entertainment maakte midden november bekend dat de reeks van Dora DVD's het magische aantal van 2 miljoen verkochte exemplaren heeft gepasseerd. Grote successen daarnaast zijn: 800.000 verkochte 4-pack Dora-drinkyoghurts van Danone, 1,4 miljoen pakken Dora koekjes van United Biscuits in het afgelopen jaar - het op één na best verkochte Verkade koekje -, meer dan 1 miljoen door Memphis Belle verkochte verhalenboekjes van Dora, 170.000 door ZNU verkochte Dora-boekjes en tussen de 20.000 en 30.000 door Big Balloon verkochte exemplaren van het Dora-magazine.
Om het succes verder uit te bouwen op gebied van opvoeding en ontwikkeling is Nickelodeon een brede samenwerking aangegaan met Noordhoff Uitgevers, de grootste educatieve uitgever van Nederland. Naast een Dora & Diego Mini Loco versie, die al enige tijd op de markt is, wordt de samenwerking uitgebreid met meer educatieve spellen waaronder Pocket Loco. Ook gaat Noordhoff Uitgevers vanaf 2009 diverse educatieve boekjes op de markt brengen (o.a. AVI titels). In het kader van het opvoedingselement van de serie, en om kinderen te stimuleren gezond te eten, verkopen de supermarktketens Jumbo en Plus sinds half november Dora mandarijntjes.
Dora
Dora is een goed bekeken TV serie van Nick Jr., waarin het meisje Dora peuters en kleuters uitnodigt mee te denken over de uitdagingen die ze op haar avontuur door de wereld tegenkomt. Samen met de kinderen en haar vriendje Boots, vindt ze altijd de juiste weg. Met Dora leren kinderen hun eerste Engelse woordjes, muzikale vaardigheden en fysieke coördinatie; Dora staat voor spelend leren.
Dora is sinds haar introductie in de Benelux in 2003 uitgegroeid tot het meest populaire character bij Nederlandse kinderen in de leeftijdcategorie van 4 tot 7 jaar (IPM Kidswise 2008) en het meest populaire preschool character in België (Insites Consulting).
- EINDE PERSBERICHT -