PERSBERICHT
Weekendjeweg.nl ziet in roerige tijden boekingen stijgen
Amstelveen, 4 december 2008
De financiële crisis brengt ook voordelen voor de consument.
"Het wordt voor hotels moeilijker om kamers te verkopen in de zakelijke markt. Dan zie je dat ze voor de weekends graag gebruik maken van verkoopkanalen als weekendjeweg.nl. De kamers moeten vol en dan maar voor een lagere prijs." Aldus Ed Trentelman, woordvoerder van Weekendjeweg.nl.
Zes jaar geleden zag Weekendjeweg.nl dezelfde trend in tijden van zwaar weer. Zo kwamen er na de aanslagen van 11 september 2001 beduidend minder Amerikanen en Britten naar Nederland en omringende landen. Ook de zakelijke markt kreeg rake klappen. Om hotels toch vol te krijgen werden kamers tegen lagere prijzen verkocht via o.a. Weekendjeweg.nl.
"We zien de prijzen voor hotelovernachtingen stagneren en zelfs dalen. De consument reageert hierop. Het aantal boekingen ten opzichte van november vorig jaar is met 5% gestegen en op dit ogenblik liggen de boekingen voor de kerstvakantie zelfs 21% hoger dan vorig jaar."
Over Weekendjeweg.nl
Weekendjeweg.nl is onderdeel van Bookit, marktleider in Nederland op het gebied van korte tussendoor vakanties. Ze realiseert 405.000 reserveringen in 2007 voor circa 1.175.000 passagiers. Weekendjeweg.nl is de bekendste site, gevolgd door BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl, Hotelletje.nl en BungalowTrips.nl. Vanaf 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken. Bookit is sinds 2005 onderdeel van Holidaybreak PLC, een Europese groep van vakantieaanbieders.