Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

ABN AMRO steekt handen uit de mouwen voor Stichting KidsRights

Amsterdam, 3 december - Achter de schermen werken ABN AMRO en Stichting KidsRights al maanden intensief samen om de uitreiking van de Kindervredesprijs op 4 december en de uitzending van het KerstSterrenCircus op 20 december tot een groot succes te maken. Voor het derde jaar op rij steunt ABN AMRO Stichting KidsRights en de daaraan verbonden Kindervredesprijs. Deze prijs wordt door Desmond Tutu in de Ridderzaal in Den Haag uitgereikt aan een kind dat zich op bijzondere wijze heeft ingezet voor de rechten van andere kinderen.

En KidsRights kan wel wat extra hulp gebruiken: de stichting bestaat uit slechts zeven mensen, die verantwoordelijk zijn voor meer dan tien hulpprojecten verspreid over de hele wereld, de jaarlijkse organisatie van de Kindervredesprijs én het KerstSterrenCircus dat 20 december aanstaande live wordt uitgezonden op RTL 4. Op die avond wordt het Nederlandse publiek uitgenodigd een donatie te doen aan de stichting. Corrina Schoordijk bij ABN AMRO verantwoordelijk voor Maatschappelijke Betrokkenheid binnen de afdeling Sustainability: "Wij hebben 19.000 mensen in dienst die allemaal vijf dagen per jaar verlof krijgen om vrijwilligerswerk te doen. 500 van onze medewerkers zitten 20 december aan de telefoon in onze callcenters om alle donateurs die bellen, tijdens de uitzending van het KerstSterrenCircus, te woord te staan."

Nooit zomaar een zak geld weggeven
Corrina Schoordijk: "Voor ons is het belangrijk dat wij ook zelf met mensen en middelen kunnen bijdragen aan de projecten die wij steunen. Wij willen niet alleen maar een zak geld geven. Bovendien moet een project de belangen van kinderen centraal stellen. Speerpunt van ons beleid is namelijk zoveel mogelijk kinderen een kans te geven zich te ontwikkelen. De link tussen onze bank en Stichting KidsRights is dan snel gelegd." KidsRights komt op voor de basisrechten van kinderen door lokale, bestaande projecten overal ter wereld te steunen. Marc Dullaert, oprichter en voorzitter van de stichting: "Ons werk wordt binnen ABN AMRO door veel mensen gedragen. Van de leiding van de bank tot de marketingafdeling, van de callcenters tot aan de verantwoordelijken voor het sponsorbeleid."

'Mentaliteit van aanpakken'
Dullaert: "Wat ik zo leuk vind aan ABN AMRO is hun 'aanpak'mentaliteit. Bij ABN AMRO steken ze echt letterlijk de handen uit de mouwen. Iedereen levert een bijdrage vanuit zijn eigen competentie of talent: de leiding van het bedrijf creëert draagvlak, het management van de vier ABN AMRO callcenters stelt zijn faciliteiten ter beschikking, vrijwilligers kruipen achter de telefoon. De bank stelt ons daarnaast gratis huisvesting ter beschikking in één van hun kantoorpanden. En dan heb ik het nog niet gehad over de financiële steun die de bank voor het derde jaar op rij levert."

Een stichting met een business like aanpak
Schoordijk: "Wat ABN AMRO zo aanspreekt aan KidsRights: hun business like aanpak, hun ondernemende mentaliteit en oprechtheid. KidsRights heeft een eigenwijze manier om dingen op te zetten. Met slechts zeven man zijn ze erin geslaagd binnen een aantal jaar een organisatie op touw te zetten die wereldwijd kwetsbare kinderen helpt die zich in erbarmelijke omstandigheden bevinden. Het geld komt ook echt op een goede plek terecht omdat KidsRights bestaande projecten steunt die ter plekke hun bestaansrecht al bewezen hebben. Door het uitreiken van de Kindervredesprijs wil KidsRights misstanden mondiaal aan de kaak stellen, zoals kinderarbeid, kinderen die gedwongen op straat leven of wees zijn geworden omdat hun ouders zijn overleden aan HIV/AIDS. Wij leveren daar natuurlijk graag een bijdrage aan. Het is een fantastisch project."
- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht