Gemeente Almelo
Burgerjaarverslag 2006 2007 beschikbaar
3 december 2008 - De Gemeente Almelo heeft het burgerjaarverslag 2006
2007 gepubliceerd. In het burgerjaarverslag rapporteert over de
kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening, burgerparticipatie,
meldingen/klachten/bezwaarschriften en de bestuurlijke samenwerking.
Zoals gebruikelijk is een samenvatting van het burgerjaarverslag in de
jaarlijkse gemeentegids te vinden. Voor het jaar 2006 is dat gebeurd
in de gemeentegids van 2008. De publieksversie over het jaar 2007 komt
in de gemeentegids 2009. Via de link rechts op dezer pagina kunt u de
uitgebreide versie bekijken.
De titel voor het burgerjaarverslag 2006 en 2007 luidt `Tevreden
inwoners, daar werken wij voor' met als thema `het verbeteren van
dienstverlening'. De nadruk ligt in dit burgerjaarverslag op de
kwaliteit van dienstverlening. De doelen uit het actieplan
publieksdienstverlening zijn expliciet in het verslag opgenomen.
Daarnaast zijn ontwikkelingen in het kader van het Masterplan
uitgelicht in dit burgerjaarverslag. In de tekst zijn kaders opgenomen
met (nieuws-)berichten over bijzondere gebeurtenissen in 2007.
Het burgerjaarverslag 2006 en 2007 laat over het algemeen een positief
beeld zien: de Gemeente Almelo kent tevreden inwoners en werkt serieus
aan de verbetering van de dienstverlening voor en communicatie met
inwoners. Uit het burgerjaarverslag blijkt dat van instrumenten voor
burgerparticipatie weinig gebruik wordt gemaakt door inwoners.
Overigens neemt het aantal klachten af en voelen Almeloërs zich veilig
in hun stad.
Download:
* Burgerjaarverslag 2006-2007