Gemeente Almelo

Burgerjaarverslag 2006 2007 beschikbaar

3 december 2008 - De Gemeente Almelo heeft het burgerjaarverslag 2006 2007 gepubliceerd. In het burgerjaarverslag rapporteert over de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening, burgerparticipatie, meldingen/klachten/bezwaarschriften en de bestuurlijke samenwerking. Zoals gebruikelijk is een samenvatting van het burgerjaarverslag in de jaarlijkse gemeentegids te vinden. Voor het jaar 2006 is dat gebeurd in de gemeentegids van 2008. De publieksversie over het jaar 2007 komt in de gemeentegids 2009. Via de link rechts op dezer pagina kunt u de uitgebreide versie bekijken.

De titel voor het burgerjaarverslag 2006 en 2007 luidt `Tevreden inwoners, daar werken wij voor' met als thema `het verbeteren van dienstverlening'. De nadruk ligt in dit burgerjaarverslag op de kwaliteit van dienstverlening. De doelen uit het actieplan publieksdienstverlening zijn expliciet in het verslag opgenomen. Daarnaast zijn ontwikkelingen in het kader van het Masterplan uitgelicht in dit burgerjaarverslag. In de tekst zijn kaders opgenomen met (nieuws-)berichten over bijzondere gebeurtenissen in 2007.

Het burgerjaarverslag 2006 en 2007 laat over het algemeen een positief beeld zien: de Gemeente Almelo kent tevreden inwoners en werkt serieus aan de verbetering van de dienstverlening voor en communicatie met inwoners. Uit het burgerjaarverslag blijkt dat van instrumenten voor burgerparticipatie weinig gebruik wordt gemaakt door inwoners. Overigens neemt het aantal klachten af en voelen Almeloërs zich veilig in hun stad.

Download:

* Burgerjaarverslag 2006-2007