Ingezonden persbericht


Jonge honden Huub en Ivar winnen Mobile Advertising pitch JongeHonden creatieven aan de slag voor Blyk

Amsterdam, 2 december 2008 ­ Afgelopen donderdag is in Club NL in Amsterdam de uitslag bekend gemaakt van de eerste interactieve JongeHonden pitch in opdracht van Blyk, het gratis mobiele netwerk voor jongeren, mogelijk gemaakt door adverteerders. Uit de ruim 70 inzendingen heeft de jury gekozen voor het concept van Huub van Veenhuyzen (23) en Ivar de Jong (21). De jury bestond uit Cannes-jurylid Martijn Sengers (2008), creatief directeur Mervyn ten Dam (Achtung!), Eric Kip en Michiel Ebeling (beiden van Blyk) en 2 bestuursleden van de JongeHonden.

()
Jonge creatieven t/m 28 jaar kregen twee weken geleden de briefing om simpele, supercreatieve concepten te ontwikkelen die gebruik maken van het nieuwe medium Blyk als primair communicatiekanaal. Blyk brengt jongeren in contact met voor hen relevante merken en geeft maandelijks gratis belminuten en sms'jes - vooraf en zonder contract. De hoofdprijs voor Huub en Ivar is een reis, in de JongeHonden bus naar het reclamefestival in Cannes van 21 t/m 27 juni 2009.

Het winnende concept was voor het merk Axe waarbij de woeste aantrekkingskracht van dit merk tot uiting kwam in de vele vrouwen die, via een fake-voicemail, contact zoeken met de verbaasde Blyk-leden.

()
De reden dat het team heeft gewonnen is volgens jurylid en creatief directeur bij Achtung!, Mervyn ten Dam: "Het concept maakt gebruik van een heel persoonlijk medium, voicemail, waarop je geen reclame gewend bent. Als er dan meerdere vrouwen met een spannend bericht opstaan heb je gegarandeerd aandacht. Het concept past ook helemaal in het straatje van het merk."

De inzendingen geven aan hoe sterk het Blyk concept kan zijn in de communicatiemix. Zo waren er zeer creatieve inzendingen met wedstrijdelementen, diverse testmethoden en speciale aanbiedingen. Naast Axe waren vooral H&M, Heineken, de Landmacht en films populair onder de deelnemers.

"Het was een erg leuke avond met een enorm goede opkomst. Ik vind het positief om te zien dat de JongeHonden en vooral zoveel jongeren zich bezig houden met interactieve media. Huub en Ivar laten een slimme combinatie zien van concept, techniek en gebruik van het medium Blyk," aldus Martijn Sengers, creatief directeur bij reclamebureau 2008.

Eric Kip, CEO van Blyk Nederland zegt over deze samenwerking: "70 inzendingen en de positieve reacties die we hebben gekregen, maakt het een zeer geslaagde samenwerking. Dat deze jonge mensen begrijpen hoe creatief het medium is, is te zien aan de inzendingen die boven verwachting goed zijn."

Tijdens de briefingsavond hebben de jonge honden meer informatie gekregen over Blyk van Eric Kip en heeft de creatief directeur van Blyk UK, Tom Gutteridge, een presentatie gegeven met voorbeeldcampagnes uit de praktijk. De concepten moesten voldoen aan een aantal randvoorwaarden. Zo werd gevraagd gebruik te maken van tekst en/of multimedia berichten, voor Blyk-leden en mocht een viraal component bevatten. De concepten dienden uitvoerbaar te zijn met de huidige technische mogelijkheden.

###

Over Blyk
Blyk is het nieuwe mobiele netwerk voor jongeren van 16 tot en met 24 jaar, gefinancierd door adverteerders. Blyk brengt jonge mensen in contact met relevante merken en geeft maandelijks gratis sms-berichten en belminuten. Blyk is in 2006 opgericht door Pekka Ala-Pietilä en Antti Öhrling. Het bedrijf heeft kantoren in Helsinki (Finland), Londen (Groot-Brittannië) en in Amsterdam. Blyk zal in 2009 in Nederland van start gaan. Andere markten zullen spoedig volgen. Voor meer informatie, ga naar http://media.blyk.co.uk/

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Peter Coolen, Cohn & Wolfe, peter.coolen@cohnwolfe.nl, +31 20 67 68 666 Ann Sarimo, Blyk, ann@blyk.com, +358 44 055 8813

Bovenstaande foto's kunt u op hoge resolutie downloaden via: Foto Eric Kip en Huub van Veenhuyzen bij ontvangst prijs: http://grey.dl.remote.nl/blyk/DSC_0340.jpg

Foto van het winnende concept: http://grey.dl.remote.nl/blyk/Def_Blyk_Axe.jpg

cohn&wolfe

peter.coolen@cohnwolfe.nl | watertorenplein 4 | 1051 PA amsterdam | t +31 (0)20 67 68 666 | m +31 (0)6 474 08 265 | f +31 (0)20 673 54 31 | www.cohnwolfe.nl

( please note GCI is now called Cohn & Wolfe )

Cohn & Wolfe Benelux offers complete public relations and communication services to clients across the globe including Blyk, Bombardier Transportation, the Bolton Group, British Airways, Danone, GEFCO, Henkel, Huf Haus, JYSK, Medtronic, Royal Wessanen, Sims Recycling Solutions, Stichting Nederland Schoon and Universal Pictures. Cohn & Wolfe has one of the largest PR networks in the world with over 1,000 consultants and 40 offices.